מסעדת Effy's Café, בית קפה ישראלי-אמריקאי ותיק בשכונת האפר ווסט סייד בניו יורק, רוססה בכתובות נאצה בספריי בצבע אדום ושחור. בין הכתובות נכתב "שחררו את עזה" ו"עמדו בתור כדי לתמוך ברצח עם". משטרת ניו יורק חוקרת את האירוע כפשע שנאה אפשרי.

"בגלל שאת יהודייה": בן 42 תקף אישה בת 23 באגרופים ונמלט

Effy's, מסעדה כשרה וותיקה הפופולארית בקרב הקהילה, פועלת כבר למעלה מעשור. "זה מפחיד. זו הפעם הראשונה שאני רואה דבר כזה. אין לי מילים", אמר בן זרה, מנהל בית הקפה, לניו יורק פוסט. הכתובות "שחררו את עזה" נמרחו על חזית המסעדה באדום ועל המדרכה מולה בירוק. הכתובת "עמדו בתור לתמיכה ברצח עם" נכתבה על המדרכה בשחור.

בעקבות האירוע, תושבי השכונה התגייסו במהרה לסייע בניקיון המקום ובהסרת כתובות הגרפיטי. מארק טרייגר, מנכ"ל מועצת יחסי הציבור של הקהילה היהודית בניו יורק, ציין כי מרק העדשי - מנת היום במסעדה - אזל תוך מספר שעות מרגע אירוע הוונדליזם. טרייגר, שהוא נכד לניצולי שואה ולוחמי מלחמת העולם השנייה, אמר כי כששמע לראשונה על האירוע, זה החזיר אותו לחששות שחוו יהודים באירופה בשנות ה-30 וה-40. "אלה היו סיפורים שחשבנו שאנחנו יכולים רק ללמוד מהם כדי לוודא שזה לעולם לא יקרה שוב", אמר.

ראש רובע מנהטן, מארק לווין, והמועמדת מטעם המדינה מאפר ווסט סייד, מיקה לשר, ביקרו במסעדה ביום שני כאות תמיכה. גם תושבים מהשכונה שאינם יהודים סייעו בניקוי הכתובות מהמדרכה. חברת מועצת העיר האפר ווסט סייד, גייל ברואר, שיתפה ברשתות החברתיות תמונות ממקרה ונדליזם נוסף שהתגלה במרחק קצר מ-Effy's. התמונות הראו מחסומי בטון ליד ריברסייד פארק מכוסים בכתובות "ישראל מפציצה ילדים" ו"ישראל מבצעת טיהור אתני".

הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)
הפגנות פרו פלסטיניות בארה''ב (צילום: REUTERS/Bonnie Cash)

הינדי פופקו מארגון UJA, פדרציית ניו יורק, אמרה כי האנטישמיות באזור "לא הייתה מעולם כה תכופה ועיקשת". מאז ה-7 באוקטובר דווח על 326 מקרי ונדליזם אנטישמיים ו-39 תקיפות של יהודים. "אנחנו מתמודדים עם מפולת של שנאה", אמרה פופקו. "אבל נמשיך להגיב לשנאה הזו על ידי חיזוק הזהות שלנו ונמשיך ללכת ברחובות כניו יורקרים-יהודים גאים. אנחנו מעודדים מכך שתושבי ניו יורק מכל הרקעים עומדים לצידנו".