משטרת אוטרכט עצרה היום (ראשון) כבר בן 40 בחשד שתקף רב של חב"ד ביום שישי בצהריים. הרב אריה לייב היינץ (66), שליח של חב"ד באוטרכט, התלונן כי ביום שישי, בעת שהיה במרכז הקניות אוברבכט, ניגש אליו אדם בלתי מוכר ושאל אותו "מה אתה עושה פה לבוש כמו יהודי?". לאחר מכן, הוא קיבל מכה בראשו ורק התערבות של עוברים ושבים עצרה את התקיפה.

שנתיים לחיות: האם הארמון מסתיר סרטן נוסף של המלך צ'ארלס?

בעקבות התלונה, פתחה המשטרה המקומית בחקירה ובדקה את הצילומים ממצלמות האבטחה, כאשר נמסר כי הם רוצים לדעת אם התקרית אכן התרחשה וכי הם רוצים לדבר "עם האדם האחר בסיפור הזה". הבוקר, הסגיר עצמו החשוד לתחנת המשטרה והוא נעצר בחשד לתקיפה.

רעייתו של הרב, ברכה היינץ, סיפרה כי בעלה מרגיש לא טוב מאז יום שישי. "אחרי התקרית, האופניים שלי שהיו מול דלת הבית גם נשברו", אמרה לאתר חדשות מקומי. "אנחנו מפחדים מאד בבית".

היינץ גם התייחסה לאנטישמיות הגואה במדינה ולא הסתירה את כעסה על התנהלות הרשויות. "מה שאני רואה זה שיש סובלנות כלפי אנטישמיות", אמרה. "זה מתחיל עם מילים ועובר למעשים. כמה רחוק חופש הביטוי יגיע? יש סיסמאות של שנאה אבל אף אחד לא עומד לדין". היא הוסיפה כי "החופש של יהודים בהולנד מוגבל. אם אתה יוצא לרחובות כיהודי, אתה בסיכון".

התקרית האנטישמית עוררה גינויים במערכת הציבורית בהולנד. שרת המשפטים והביטחון הלאומי, דילאן יסילגוז, הצהירה כי אין סובלנות כלפי אנשים כמו התוקף. "אני בטוחה שהמשטרה תעשה הכל כדי למצוא את שונאי היהודים האלה", אמרה ביום שישי.