בצל הסכסוך עם אזרבייג'ן, בארמניה מעלילים עלילות אנטישמיות והזויות כלפי ישראל והיהודים. כמו כן, השגריר הארמני בראיון מאשים את סמוטריץ' ובן גביר בעליה בהתקפות על נוצרים בירושלים, וטוען, כי "המשטרה משקיפה מהצד" כשהקיצוניים יורקים על כמרים ארמניים בירושלים. במקביל, בקהילה היהודית במדינה השכנה אזרבייג'ן נרתמים לעזור לקהילה היהודית הארמנית לקראת חג הפסח.

בארמניה שמספר היהודים הגרים בה קטן מאי פעם, האנטישמיות במקום שוב מרימה ראש. כזכור כפי שפורסם במעריב אונליין, בית הכנסת המקומי הוצת מספר פעמים. כעת, בין חג הפורים לפסח, המסורת של האשמת היהודים חוזר בגרסת 2024. והפעם, האשמת היהודים בטבח המזעזע האחרון במוסקבה.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה, לפני יותר משלושה חודשים, קבוצה של ניאו-נאצים צעדה בבירת ארמניה, ירוואן, תוך שהם מניפים דגלים עם צלבי הקרס, וקראו לגירוש יהודים והעריפו שבחים להיטלר.

מנהיגי הקהילות היהודיות מתחו ביקורת על המשטרה שלא מנעה את קיום המצעד ולא זימנה לחקירה איש מהצועדים. כמו כן, לא נעצר אף אחד לחקירה באירועי ההצתה של בית הכנסת היחיד במדינה. על פי הדיווחים, קבוצה המכנה את עצמה "הצבא החשאי הארמני לשחרור", איימה לתקוף רבנים וישראלים ברחבי העולם ושיבחה את חמאס וחיזבאללה בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר.

התקריות אמנם מגיעות על רקע המלחמה בעזה אך יש להם קשר ישיר ליחסי הגומלין הקרובים בין ישראל לאזרבייג'ן, היריבה ההיסטורית של ארמניה שלאחרונה אף החזירה לשטחה את חבל קראבך. בארגונים הלוחמים באנטישמיות מדגישים כי האנטישמיות במדינה הפכה לתופעה ממאירה, ורק לאחרונה החל אותו ארגון שארגן את הצעדה, "קבוצת הוסאנק", להפיץ בערוץ הטלגרם שלו תיאוריות קונספירציה אנטישמיות הטוענות, כי מתקפת הטרור האחרונה במוסקבה בוצעה על ידי יהודים. תוך כדי שהם משתמשים נגד היהודים בסיפור המגילה על הגבורה נגד הפרסים לפני 2500 שנה.

אחד מהבכירים הארמנים, ולדימיר פוגוסיאן, הנמנה על וותיקי השירותים המיוחדים הארמניים של ארמניה, שעומד כעת בראש התנועה הפוליטית "ועדה 27", יצא לאחרונה יחד עם חבריו בערוץ הטלגרם בהסתה לרצח והפקרת דם תוך קריאה לסייע לחמאס להרוג יהודים. תוך שהם מסיתים את הארמנים הגרים בירושלים להילחם נגד ישראל.

אחרי הטבח ה7.10, כתב אותו בכיר: "הקהילה העולמית חייבת לשלול מישראל את הזכות לקבל צבא, נשק גרעיני וכו', מכיוון שהם לא מפסיקים להרוג נשים וילדים, העולם חייב לקחת פיקוח על ישראל - שתצטרך להיות תחת שליטה של כוחות בינלאומיים".

בראיון לאתר ישראלי ברוסית ""Detaly על מה שקורה בירושלים ועל העליה המדאיגה באנטישמיות בארמניה (לפי דו"ח של משרד התפוצות), אמר השגריר הארמני בישראל בין היתר: שלמרות שאנחנו מבחינים שאין זה משקף את יחס רוב האוכלוסייה הישראלית, עדיין מה שהארמנים רואים בחדשות מירושלים זה שהישראלים הרסו מסעדה ארמנית בעיר העתיקה בירושלים, ושחובשי כיפות ותלמידי ישיבה ירקו ותקפו נציגי הכנסייה הארמנית, והמשטרה נשארת צופה מבחוץ ולא עושה דבר למנוע זאת", וגם כאשר השוטרים מגיבים, הם מגיבים מאוחר מדי". 

לטענתו תגובת המשטרה לתקיפות הם "שמדובר באנשים מעורערים בנפשם, ושאין לקחת אותם ברצינות". ואמר: "אני מצטער, אבל אם האנשים האלה לא יציבים נפשית, מדוע מאפשרים להם להסתובב בחופשיות בעיר העתיקה"?

לדברי השגריר "העלייה החדה של אירועים בהם הותקפו נוצרים בירושלים היתה בתחילת 2023: בעקבות מה שהוא מכנה "עליית ממשלת ימין קיצוני לשלטון בהובלת בן-גביר וסמוטריץ'".

בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרו בתגובה: "מאשימים את בן גביר בכל דבר, טוב שכיש שמש וגשם לא מאשימים אותו. אין שום עליה של תקיפה של נוצרים בירושלים, מדובר בספין".

לעומת זאת בצל התגברות האנטישמיות המחרידה בארמניה והתוקפנות נגד היהודים וישראל, במדינה השכנה, אזרבייג'ן, נשלמות ההכנות לחג הפסח הקרב ובא, והקהילה המקומית, תדאג גם לאחיה היהודים בארמניה, גם במשלוחי אוכל כשרים לפסח.