בצל המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה, הנוצרים הפלסטינים קוברים את בני משפחותיהם בבתי קברות מוסלמים. התופעה התפשטה לאחרונה היות ומשפחות המתים מפחדים לנסוע בדרכים מסוכנות המובילות לבתי הקברות המיועדים להם בעזה. איחסאן אל-נאטור, עובד בבית העלמין המוסלמי טל אל-סולטן, סיפר היום (רביעי) לרויטרס: "אני עובד בבית הקברות הזה כבר כמעט 10 שנים, וזו הפעם הראשונה בחיי שאני רואה נוצרי שנקבר בקבר מוסלמי. לא הייתה להם (בני המשפחה) ברירה אלא לקבור אותם כאן. מסוכן להגיע לבתי הקברות הנוצרים, הישראלים מפציצים את הדרכים".

לאור יום: טענות למתקפה של מתנחלים בבית קברות פלסטיני בשומרון

אחד מכל חמישה ישראלים תומך בפרעות שבוצעו בפלסטינים

עוד הוסיף אל-סולטן כי ישראל עדיין לא אפשרה לתושבי צפון עזה, שבו נמצא בית הקברות הנוצרי, לחזור הביתה. "לאחרונה בית הקברות אל-סולטן קיבל גופת אדם נוצרי בשם האני סוהיל אבו דאוד, מכיוון שהיה מסוכן מדי למשפחתו לנסוע בתוך המצור. הם לא הצליחו להיפרד ממנו כמו שצריך. אנחנו לא מפלים כאן בין מוסלמים ונוצרים. כעת אבו דאוד קבור בין מוסלמים ואין שום סימנים המעידים שהוא נוצרי", אמר.

שיתוף פעולה בין נוצרים למוסלמים אינו יוצא דופן בעזה. "בן אדם הוא בן אדם, אנחנו מכבדים בני אדם ומעריכים את האנושות. אנחנו אוהבים כל אדם עלי אדמות. זה לא בטבע שלנו כמוסלמים לשנוא את האנושות. בית הקברות שלנו עשוי לקלוט בעתיד הקרוב עוד הרבה נוצרים, כיוון שמספר ההרוגים שלנו (הפלסטינים) עולה מדי יום".