שוב אירוע דקירות בסידני: בישוף וארבעה בני אדם נוספים נפצעו כאשר אדם חמוש בסכין תקף אותם בכנסייה בעיר, יומיים אחרי ששישה בני אדם נרצחו במסע דקירות באחד ממרכזי הקניות הגדולים של סידני.

התקרית הקשה התרחשה בכנסייה האשורית "הרועה הטוב" באזור וייקלי שבמערב סידני במהלך תפילת הערב ותודעה בשידור הישיר בעמוד היוטיוב של הכנסייה. אדם לבוש שחורים התנפל לפתע על הבישוף מאר מארי עמנואל שדיבר מעל המזבח והחל להכות ולדקור אותו בסכין לקול צעקות המתפללים.

איש הדת נפל על הקרקע והתוקף דקר אותו עוד חמש פעמים, בעוד שהנוכחים מיהרו להפריד ביניהם. לאחר מכן, נראה הבישוף שוכב פצוע על הקרקע והמתפללים מחזיקים תחבושות מעל ראשו.

מהמשטרה נמסר כי חשוד נעצר בזירה והוא נחקר. חמישה בני אדם נפצעו בהתקפה - אדם בשנות החמישים לחייו שספג "חתכים רבים" וגבר בשנות השלושים לחיוו פונו לבית החולים, בעוד שחובשים טיפלו בזירה בצעיר בשנות העשרים לחייו עם חתכים בידו ואדם בשנות השישים לחייו עם חתכים בזרוע.

המניע להתקפה עדיין אינו ברור. הבישוף עמנואל ידוע בעמדותיו הקיצוניות נגד הקהילה הגאה ובתקופת הקורונה הוא יצא נגד מגבלות הסגרים. עם זאת, חברת הפרלמנט, דאי לה, שמייצגת את האזור, אמרה כי הוא "בישוף נפלא שמוביל את הקהילה האשורית" וכי הוא "הגדיל את מספר המתפללים שלו באופן מדהים".

ההתקפה בכנסייה מגיעה יומיים בלבד אחרי שחמש נשים וגבר נרצחו במסע דקירות במרכז הקניות ווסטיפלד שבאזור בונדי בסידני. התוקף, ג'ואל קאוצ'י (40), נהרג מירי של שוטרת שרדפה אחריו, והמשטרה נמסר כי החשד הוא שהדוקר ביקש לפגוע בנשים ובילדים, אולם החקירה נמשכת.

אביו של הרוצח, אנדרו קאוצ'י, אמר היום כי בנו סבל מבעיות נפשיות מאז שהיה נער. "הוא הבן שלי ואני אוהב מפלצת", אמר לעיתונאים. "עבורכם, הוא מפלצת. עבורי, הוא היה ילד חולה מאד". האם מישל הוסיפה כי "אם הוא היה במצב נפשי טוב, הוא בוודאי היה נחרד ממה שעשה".