דיון נערך הלילה (שישי) במועצת הביטחון של האו"ם בנושא בקשתה של הרשות הפלסטינית לקבל חברות מלאה באו"ם. 12 חברות הצביעו בעד, שוויץ ובריטניה נמנעו מההצבעה, וארצות הברית בחרה להטיל וטו - וההצעה נפלה.

נתניהו יעמוד לדין בהאג? המסר הברור שהתקבל בישראל
ארה"ב ובריטניה הכריזו: אלו הסנקציות החדשות נגד איראן

לאחר הדיון, מסר הנציג האמריקאי: "שלום באזור יכול להגיע רק כתוצאה מפתרון שתי המדינות. אין דרך אחרת שמבטיחה את ביטחון ישראל ועתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אין דרך אחרת שתוביל נורמליזציה בין ישראל לשכנותיה - כולל סעודיה. הרשות צריכה לעשות רפורמות כדי להיערך לקבל מעמד של מדינה. חמאס שולט בעזה שהיא חלק מהמדינה הפלסטינית העתידית, לכן הצבענו נגד ההחלטה. ההצבעה שלנו אינה התנגדות למדינה פלסטינית אלא הדגשה כי היא תקרה רק כתוצאה ממשא ומתן ישיר בין הצדדים".

בירך על ההחלטה. שר החוץ ישראל כ''ץ (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
בירך על ההחלטה. שר החוץ ישראל כ''ץ (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)

שר החוץ בירך על החלטת ארצות הברית, ומסר: "אני מברך את ארצות הברית שהטילה וטו על ההצעה המעוותת הזאת שנדחתה היום במועצת הביטחון של האו"ם. מקומם שגם חצי שנה אחרי הטבח של בשבעה באוקטובר מועצת הביטחון נכשלה בלגנות את הפשעים הנוראיים של החמאס. לא יהיו פרסים לטרור. ישראל תמשיך להילחם עד למיטוט החמאס ולשחרור כל 133 החטופות והחטופים הישראלים".

לפני כשלושה שבועות, כזכור, אימצה מועצת הביטחון החלטה שקוראת להפסקת אש מיידית בעזה בזמן הרמדאן ושחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. 14 מדינות הצביעו בעד ההחלטה. ארצות הברית לא השתמשה בזכות הווטו שלה, ונמנעה מההצבעה. מועצת הביטחון של האו"ם מסרה לאחר ההצבעה כי "יש צורך דחוף להגביר את הסיוע לעזה, ואנו דורשים להסיר את כל המכשולים להעברתו".