אוניברסיטת קולומביה הציבה היום (רביעי) דד ליין של פינוי מאהלי המחאה הפרו- פלסטיניות עד השעה 8:00 בבוקר (שעון ניו-יורק) ומסרה כי במידה ולא יפונו תשקול חלופות אחרות לפינויים. עפ"י דיווחים שנמסרו מהמקום, המוחים החלו להעביר את האוהלים שלהם למדשאה אחרת בקמפוס והמו"מ בין הצדדים נמשך. 

"חליוה לא יהיה האחרון": הבכירים הבאים שצפויים להתפטר
מתקשים להתמודד עם החום הכבד? זו היא רק ההתחלה | תחזית מזג האוויר המלאה

עומר לובטון גרנות, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת קולומביה למדיניות ציבורית וחוקר במכון לפוליטיקה גלובלית, התייחס לדברים: "בלגן פה, זה באמת מקום יפהפה, מצער מאוד. הסמסטר תיכף נגמר, יהיה מעניין לראות איך השנה תיפתח קצת לא ברור מה הולך לקרות בימים הקרובים. נשיאת האוניברסיטה הלכה לשימוע בקונגרס, וניצלו את ההזדמנות להקים מאהל באוניברסיטה ולהתבצר שם, ולעשות את ההפגנות האיומות שאתם רואים ברשתות, לאיים על סטודנטים ישראלים ויהודים שמסתובבים שם ולהיכנע לאנטישמיות ולשנאה".

"זה יצר סביבה מאוד מתוחה עד שביטלו את הלימודים והטילו הגבלות על ההסתובבות בקמפוס, הבן שלי בגן בתוך קולומביה, גן של בני שלוש לא היו יכולים לצאת ממנו בגלל הסיפור הזה במשך יום שלם", הוסיף. "הרוב המוחץ הם אמריקנים", התייחס לזהות המפגינים. זה דור שרואה את המציאות בשחור לבן. יש פה הרבה מאוד בורות. זה פער דורי מאוד גדול שאני לא יודע איך ארצות הברית הולכת להתמודד איתו". 

בהמשך, הוסיף לובטון גרנות: "הרבה מהישראלים והיהודים פה מאמינים בשלום ובשתי מדינות. זה הפך לאירוע לא נעים ואף מסוכן. יש כאלה שמרגישים איום פיזי, סטודנטים בני 20 שאלה השכנים שלהם, מסתובבים בשכונה אנשים רעולי פנים, זה מעורר חשש. המון ישראלים ויהודים לא מגיעים לקמפוס כמה שבועות".