אחרי שבעקבות ההפגנות הפרו פלסטיניות ומאהלי המחאה באוניברסיטת קולומביה, מחאות דומות התפרצו בקמפוסים נוספים בכל רחבי ארצות הברית, כעת הן הגיעו גם לאירופה. בגרמניה המשטרה החלה לפזר היום (שישי) את המחאה מול הבונסטאג, כך על פי הדיווח באל ג'זירה. בצרפת, סטודנטים פרו-פלסטינים חסמו את הכניסה למכון המדע בפריז. במקביל, חלה התקדמות במשא ומתן בין הנהלת האוניברסיטה לבין המפגינים, כך ע"פ דיווח ברשת CNN. 

המלחמה בארצות הברית נגד ההפגנות האנטישמיות עולה שלב
"כמו גרמניה בשנות ה-30": נאסרה כניסה של פרופ' ישראלי לאונ' קולומביה

לדברי אוניברסיטת קולומביה, המשא ומתן בין ההנהלה לבין מפגינים פרו-פלסטינים, אשר הקימו מאהל מחאה נרחב על אחד ממדשאות הקמפוס, "הראה התקדמות וממשיך כמתוכנן".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהצהרה שפורסמה אתמול בשעות הערב המאוחרות, נמסר כי "זה מספר ימים, קבוצה קטנה של חברי סגל, מנהלים וחברי הסנאט של האוניברסיטה מנהלים דיאלוג עם המארגנים הסטודנטים כדי לדון בבסיס לפירוק המאהל, פיזור והמשך מדיניות האוניברסיטה בעתיד".

"יש לנו את הדרישות שלנו, ויש להם את שלהם," נמסר מהאוניברסיטה. עוד הכחישה האוניברסיטה שמועות לפיהן המשטרה (NYPD) הוזעקה לקמפוס, וכינתה אותן "שקריות".

מחאה בקמפוס בקולומביה (צילום: רויטרס)
מחאה בקמפוס בקולומביה (צילום: רויטרס)


כזכור, ביום שלישי בשעות הערב המאוחרות, הודיעה אוניברסיטת קולומביה כי נתנה למפגינים אולטימטום עד חצות להסכים לפרק את מאהל המחאה. עם זאת, ביום רביעי בבוקר הודיעה האוניברסיטה כי היא מאריכה את המשא ומתן ב-48 שעות נוספות. במידה ולא יושג הסכם, האוניברסיטה אמרה כי תשקול "אפשרויות חלופיות", מה שרבים מהמפגינים פירשו כקריאה למשטרה לפנות את המתחם.

המשטרה פשטה על המתחם ועצרה מי שסירב להתפנות. ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, אמר כי לא היו עימותים אלימים בזמן המעצרים ואיש לא נפגע. בתוך כך השעתה האוניברסיטה סטודנטים שארגנו את ההפגנות, וחברים בארגון SJP - שפעילותו נאסרה בקמפוס. בין אותם סטודנטים נמצאת בתה של המחוקקת המוסלמית אילהאן עומאר - מבקרת חריפה של ישראל.