מלחמת חרבות ברזל: מקור דיפלומטי ישראלי מסר ל"ג'רוזלם פוסט" כי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC) לא יכול לנקוט צעדים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וצמרת צה"ל ללא תמיכה גלויה או סמויה מצד ארצות הברית. הגורם תהה: "איפה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן? מדוע הוא שותק כאשר ישראל עלולה להימצא תחת איום?".

סיום המלחמה בעד עסקה? ההצעה שנתנה ישראל לחמאס
דיווח דרמטי: צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט והלוי כבר השבוע?

הדברים נאמרו על רקע החשש הגובר בלשכת ראש הממשלה כי בית הדין בהאג עומד להוציא צווי מעצר נגד נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. נתניהו הבטיח כי ישראל תמשיך להילחם בטרור ולהגן על עצמה מבלי להיכנע ללחצי בית הדין בהאג.

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון הביע תמיכה בישראל, וקרא להאג "לעצור מיד" את מהלכיו. הוא ציין כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני ארגוני טרור השואפים להשמידה", והדגיש כי "הפושעים האמיתיים נמצאים בחמאס ובאיראן".

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
הרצי הלוי (צילום: פלאש 90)
הרצי הלוי (צילום: פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

התובע הראשי בהאג, קארים חאן, אישר כבר בנובמבר כי הוא מנהל חקירה בנוגע לפשעי מלחמה לכאורה בשטחים הפלסטיניים, שהחלה במרץ 2021.

עיתון "וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי קרא בכתבת מערכת לארה"ב ובריטניה להתערב ולהזהיר את חאן מפני המשך צעדיו, שכן אחרת הנשיא ביידן וראש ממשלת בריטניה "מסתכנים במציאת האמריקנים והבריטים תחת אש".

בנימין נתניהו במסר לג'ו ביידן (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

שגריר ארה"ב לשעבר בישראל דיוויד פרידמן הזכיר כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הורה בזמנו על הטלת סנקציות על האג אם יאיים על מנהיגים ישראלים, אך ביידן ביטל זאת. לדעת פרידמן, "הגיע הזמן שביידן יאיים מחדש בסנקציות כדי למנוע מהאג להפוך לבית משפט 'קנגרו'".