יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, פנה במכתב רשמי לשר האוצר של מדינת ברלין, שטפן אוורס, והביע נכונות לבחון אפשרות לקבל אחריות על אחוזתו של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס, שממשלת ברלין מתקשה לתחזק.

בפנייתו לשר האוצר של ברלין מציין הרב מרגולין: "91 שנים לעליית הנאצים לשלטון והעולם החופשי שוב מתמודד מול גלי שנאה שמונעים מהנדסת תודעה של תעמולה ארסית, שילהוב המונים ויצירת מציאות מדומה ע"י שכל תכליתה לזרוע הרס ואלימות. דווקא בימים אלו אסור להרוס את אחוזתו של ד"ר גבלס, אלא להפוך את המקום למרכז של מאבק בשיח שטנה שיגן על העולם החופשי מפני המגמות הכל כך מסוכנות שחוזרות על עצמן בעולם המערבי כולו ובגרמניה בפרט".

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, כותב לשר אוורס כי ה- EJA מעוניין לבחון את האפשרות לקבל על עצמו את הרעיון להפוך את אחוזתו של מהנדס התודעה הנורא בהיסטוריה האנושית למוקד של חקר פסיכולוגיה פוליטית, תקשורת ומאבק שיח שטנה. אנחנו מעוניינים לבחון את האפשרויות לממש את העניין יחד עם ממשלת ברלין" מציין הרב מרגולין במכתבו לשר וקובע "בדמיון מצמרר למה שקורה כעת במקום אחר שבו מבקשים להשמיד את העם היהודי, השבוע בדיוק מלאו 79 שנים למועד שבו שר גבלס הרעיל את ששת ילדיו והתאבד במנהרה בברלין. הבה נהפוך את האחוזה של הפצת הרוע המוחלט למקור של הפצת הטוב. זה יהיה ניצחון מוסרי חשוב".

איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) שייסד הרב מנחם מרגולין ב-2007, פועל במאות קהילות יהודיות ברחבי היבשת, יוזם ומתאם פעילות של עשרות ארגונים יהודים למאבק באנטישמיות ולמען חופש הדת והפולחן באירופה. הארגון שהפך בעיני רבים "הקול היהודי של אירופה" עורך כנסים להגברת המודעות לשואה ולקחיה לראשי האיחוד האירופי ומנהיגי המדינות, מארח משלחות למחנות ההשמדה ומקדם חקיקה נגד שיח שנאה וסחר במזכרות נאציות.