הערב (חמישי), תעלה עדן גולן על בימת האירוויזיון במאלמו שבשוודיה, תופיע עם השיר "הוריקן" ותתחרה על מקומה בגמר הגדול שייערך במוצאי שבת. למרות שבחזרה הגנרלית נשמעו קריאות בוז מהקהל, גולן לא נשברה והמשיכה בשלה.

בקמפיין שהועלה הבוקר (רביעי) לרשתות החברתיות, שותף סרטון הקורא לעידוד הצבעה לגולן בתחרות תחת הכותרת: "אל תתנו להם לנצח! ב-9 במאי בוחרים בישראל - בחרו 14". 

צפו בסרטון הוויראלי:

בעיר מאלמו נערכות מדי יום הפגנות על ידי פעילים פרו-פלסטינים הקוראים קריאות תמיכה בטרור והסתה, ובעקבות החשש הגובר מאירוע ביטחוני, המטה לביטחון לאומי הגביר את אזהרת המסע ליעד מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני).

מוקדם יותר היום, על רקע האווירה המתוחה כלפי יהודים וישראלים בעיר מאלמו, שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, שוחח הבוקר עם אריה גולן בתכנית "הבוקר הזה" ברדיו כאן רשת ב'. 

"במאלמו", הסביר נבו קולמן, "ישנם מהגרים רבים מהמזרח התיכון, ואכן האווירה שנשקפת אלינו במסכים נראית קשה מאוד, אך חשוב לדעת שיש לנו גם הרבה ידידים בעיר, שמחבקים ועוטפים את המשלחת ואת הקהילה היהודית החמה שמתגוררת בעיר".

"אנחנו בקשר עם המשלחת הישראלית והמשלחת מוקפת בהרבה אהבה. אתם תראו את זה גם בהצבעה, שהיא בסך הכל הצבעה של הקהל בכל רחבי אירופה. זה לא הפרברים של מאלמו שמצביעים, את זה צריך לזכור".

"כי מה שאנחנו רואים ברחובות זה שילוב מאוד מאוד נפיץ של הגורמים הכי קיצוניים שיש, גורמים אסלאמיסטיים, אלו האנשים שרקדו ברחובות ב-7 באוקטובר, שאליהם חוברים כל מני אוהדי BDS מכל רחבי היבשת, אלה ביחד באים, מושכים את כל תשומת הלב, נותנים שם רע מאוד, למרבה הצער, גם לעיר וגם לתחרות".