נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר הערב (שישי) בעקבות מתקפת הטרור חסרת התקדים שהתרחשה בפריז: "המצב הוא שבוצעה פעולה מזעזעת ואנטישמית. אך עלינו להישאר מאוחדים נוכח הטרור".



עוד הוסיף הולנד ואמר : "לפנאטים שביצעו את הפעולה המזוויעה אין כל קשר לאיסלאם", ושיבח את אנשי כוחות הביטחון:"אני רוצה להצדיע לאנשי המשטרה ולכל אלו שלקחו חלק במבצעים הללו". הולנד אף אישר כי ישתתף בעצרת האחדות המתוכננת ביום ראשון לזכר הרוגי הפיגוע במטה העיתון "שארלי הבדו" בפריז.  מדיווחים מפריז עולה כי בבתי הקפה בעיר נשמעו מחיאות כפיים רמות כשהולנד נשא את נאומו, זאת על אף שממשלתו של הולנד נחשבת שנויה במחלוקת ומאוד לא פופולרית בקרב הציבור במדינה.

טרור במרכול הכשר בפריז


מוקדם יותר אישר גם ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון כי ישתתף בעצרת האחדות בפריז ביום ראשון וכך עשתה גם אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה. ראש ממשלת איטליה מתיאו רנזי וראש ממשלת ספרד מריאנו ראג'וי. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בתגובה על אירועי היום בצרפת כי: "אני רוצה שאזרחי צרפת ידעו שארצות הברית עומדת לצידם היום ותעמוד לצידם גם מחר".



משטרת צרפת פתחהמוקדם יותר הערב במתקפה משלובת בפריז ובעיר דארמטין גולה, על שני מוקדי החטיפה והטרור. לפי דיווחים של התקשורת המקומית, כל שלושת המחבלים בשתי הזירות נהרגו במתקפה. ארבעה בני ערובה במרכול נהרגו, שלושה מהם ככל הנראה בשעה שהטרוריסט השתלט על המבנה. בני ערובה נוספים הצליחו להימלט.



בכיר במשטרת צרפת אמר מוקדם יותר כי כוחות הביטחון הצרפתים הסתערו על המבנה בו התבצרו האחים קואצ'י, צמד המחבלים שרצחו 12 אנשים במערכת העיתון "שארלי הבדו".  מהמבנה עלה עשן וקולות ירי נשמעו ברקע. המתקפה העלתה חשש כי החוטף בפריז יוציא להורג את בני הערובה, כפי שאיים לעשות אם תנסה המשטרה לנקוט פעולה נגד האחים קואצ'י.

מוקדם יותר נודע כי החוטף דורש את שחרורם של האחים קואצ'י בתמורה לשחרור בני הערובה במקום. 


שני החשודים בפיגוע במרכול הכשר בפריז. צילום: משטרת צרפת


במהלך שעות הבוקר התנהל מרדף אחר האחים שריף וסעיד, במהלכו התקיים קרב יריות בין הצדדים. ככל הנראה האחים חטפו הבוקר רכב צפונית לפריז, ובו בן ערובה, ככל הנראה גבר בן 26. המרדף מתקיים בעיר הצרפתית דאמרטין גולה, כ-40 קילומטר מהמקום שבו בוצע הטבח. 
מקור במשטרה דיווח כי בן הערובה שנלקח על ידי האחים בטוח.

בפיגוע הירי ב"שארלי הבדו", שפרסם בעבר קריקטורות כנגד הנביא מוחמד ולעג לו, נהרגו 12 בני אדם, בהם קריקטוריסטים, עיתונאים ושוטרים. התוקפים פרצו לתוך משרדי העיתון כשהם רעולי פנים וחמושים בקלצ'ניקוב, ופתחו בירי בבניין המערכת.