בזמן שבישראל התקיימו היום (שני) טקסי הלוויות של הרוגי הפיגוע במרכול הכשר בפריז, צרפת היתה עטופה באבל ונמצאת בכוננות גדולה עקב ההתראות לפיגועים נוספים אשר עשויים לקרות בשטחה.



במהלך היום התקיימו הלוויות שלושת השוטרים שנהרגו באירועי הטרור ברחבי פריז (שניים בפיגוע ב"שארלי הבדו" ועוד אחת במהלך עימות בבוקר שאחרי). אחד השוטרים, אחמד בראבה, הינו מוסלמי. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, השתתף בטקס האזכרה לכבודם ואמר: "קלריסה, פרנק ואחמד מתו כדי שאנחנו נוכל להיות חופשיים, זה מה שמיליונים מהאזרחים שלנו רצו להביע כשצעדו ביום ראשון וקמו בהמוניהם והשתתפו בצערכם. האישה הזאת, האיש הזה, היו שוטרים, שהגנו על האזרחים. היה להם אידיאל אחד - להגן על הרפובליקה". 



בינתיים, צרפת כולה דרוכה ומצפה לעיתון החדש שיתפרסם מחר על ידי העיתון "שארלי הובדו", אותו הוציאו העובדים, למרות הקושי הרב לעשות זאת, כיוון שצמרת העיתון נהרגה בפיגוע.



הקריקטורה שמעניינת את כולם היא כמובן זאת של הנביא מוחמד, אשר פורסמה (בתמונה הראשית) ובה נראה הנביא עם שלט בו נכתב "גם אני שארלי הבדו", עם דמעה בעין. המאייר שעשה זאת, לוץ, סיפר כי הוא החל לצייר את הציור, אך זה לא היה מספיק טוב עבורו: "לפתע עלה לי הרעיון לצייר את הנביא מוחמד. פשוט ציירתי אותו בוכה, ואז עזבתי את הכל ופשוט התחלתי לבכות". 



עורכי העיתון הבהירו: "לא יהיו כל הפרעות, גם בעוד שבועיים תהיה מהדורה. בינתיים, אנחנו מחכים שריס (אחד הפצועים מהפיגוע), יעזוב את בית החולים ביום שני ואנחנו מחכים בסבלנות שיגיע אלינו. אנחנו רוצים גם להודות לכל המוסדות, כל האנונימיים ומשתתפי האירוע אשר הודו לנו. חופש הביטוי הוא מוסד, אנחנו מודים לכל מי ששלח לנו מסר של תמיכה".



העיתון יודפס בשלושה מיליון עותקים, כשגם גוגל הודיעה כי תעזור בהפצתו במיליון עותקים. "יש דרישה גדולה לעיתון. אנחנו נוציא אותו בשלוש שפות, אנגלית, צרפתית וערבית. יש עתיד, יהיה עיתון, לא יהיו הפרעות".



למרות ההצהרות הלוחמניות, אירופה כולה נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות התראות על פיגועים שזורמות אל סוכנויות המודיעין ביבשת. ארגון אל קעידה פרסם הודעה כי צרפת תרעד בעקבות פרסום הקריקטורה השנייה מחר. המוסדות היהודיים ממשיכים להיות מאובטחים ע"י 10,000 אנשי צבא שנמצאים במדינה וברחבי פריס על מנת להגן על הקהילה היהודית. מאז הפיגועים נרשמו למעלה מ-20 תקריות יריות ויותר מ-50 תקיפות נגד מוסלמים.