היום (חמישי) נודע כי המחבל שביצע את הפיגוע  במרכול הכשר בפריז, אחמד קוליבאלי, בילה שלושה ימים במדריד לפני סוף השבוע בו ביצע את התקיפה. המשטרה הספרדית הודיעה כי היא חוקרת האם קוליבאלי נפגש במדינה עם חברים נוספים בתא הטרור שתכנן את הפיגוע. 
 
העיתון הקטאלאני "לה ונגארדיה" מסר כי קוליבאלי שהה במדריד בין ה-30 לדצמבר והשני לינואר, בחברתו של אדם נוסף שזהותו טרם ידועה לחוקרים.

בתוך כך נמסר כי משטרת בלגיה עצרה אדם החשוד כי מכר כלי נשק ותחמושת למבצעי הפיגוע ב"שארלי הבדו" ולאחמד קוליבאלי שביצע את הפיגוע במרכול היהודי בפריז.  החשוד טען בחקירתו כי הונה את קוליבאלי בעסקת רכב, אך מפרטי החקירה עולה כי המחבל המתקח עם החשוד לגבי מחירה של תחמושת לנשק אוטומאטי. 

בביקור פתע שערך היום  נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, במכון העולם הערבי בפריז, אמר הולנד: "המוסלמים הם הקורבן הראשון של הפנאטיות, פונדומנטאליזם וחוסר הסובלנות".

עוד הוסיף הנשיא, בהתייחסות למספר הולך וגובר של תקיפות ותקריות איסלמופוביות במדינה: "למוסלמים בצרפת יש את אותם זכויות ואותם חובות כמו ליתר האזרחים במדינה. עלינו להגן עליהם, לחילונות הצרפתית יש חלק בזה משום שהיא מסוגלת לכבד את כל הדתות".