בתגובה להודעת בית הדין הבינלאומי בהאג היום (שישי) כי יפתח בבדיקה ראשונית שעלולה להביא לחקירה פלילית מלאה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה בשטחי הרשות הפלסטינית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "זאת שערורייה שימים ספורים אחרי שטרוריסטים טבחו ביהודים בצרפת, התובעת הכללית פותחת בבדיקה נגד מדינת היהודים, וזאת בגלל שאנחנו מגינים על אזרחינו מפני החמאס - ארגון טרור שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית ופושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל. לצערי זה הופך את בית הדין לחלק מהבעיה ולא לחלק מהפתרון".



"ישראל דוחה על הסף את הודעת התובעת של בית הדין הבינלאומי הפלילי על פתיחת בדיקה מקדמית על בסיס הפנייה השערותיית של הרש״פ. הרש״פ איננה מדינה ולכן אין מקום לבית הדין, גם על פי כלליו, לבצע בדיקה כזאת", אמר נתניהו. 
"האבסורד בהחלטה גדול עוד יותר משום שהרש״פ משתפת פעולה עם ארגון הטרור חמאס שמבצע פשעי מלחמה, בניגוד לישראל שנלחמת בטרור תוך שמירה קפדנית על הדין הבינלאומי ופועלת בה מערכת משפט עצמאית. מדובר בהיפוך מוחלט של המטרות המקוריות שבגינן הוקם בית הדין הבינלאומי, שנוסד בין היתר בעקבות רצח העם שבוצע ב-6 מיליון יהודים ע״י הנאצים, ועכשיו מבקשים לנצל בית דין זה כנגד מדינת היהודים המתגוננת מפני הטרור הרצחני שתוקף אותנו ואת העולם כולו", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

מבית הדין הפלילי הבינלאומי נמסר כי בהמשך יקבע אם הממצאים הראשוניים יהפכו לחקירה מלאה על מעשי הזוועה שבוצעו לכאורה ויכולים להביא לאישומים נגד בכירים בשני הצדדים, הישראלי והפלסטיני.
 
שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג כי מדובר בהחלטה שערורייתית שכל מטרתה היא לנסות ולפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור. לדברי ליברמן, "אותו בית דין שלאחר יותר מ-200 אלף הרוגים בסוריה לא מצא לנכון להתערב בנעשה שם או בלוב או במקומות אחרים, מוצא לנכון 'לבחון' את הצבא המוסרי בעולם, בהחלטה שכולה נובעת משיקולים פוליטיים אנטי-ישראלים". 
 
"המשוואה שכביכול 'בוחנת' את שני הצדדים היא כסות למטרה של פגיעה בישראל, משום שברור שכלל לא ניתן לשים באותה משוואה את צה״ל, שעושה הכל על מנת שלא לפגוע בחפים מפשע, לעומת ארגוני הטרור שיורים מתוך אזורי אוכלוסיה אזרחית על-מנת לפגוע באוכלוסיה אזרחית. אנו לא נקבל זאת ואני אמליץ שלא לשתף פעולה עם 'הבדיקה' הזו", אמר השר ליברמן.