נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום (שישי) בהתייחסו לאירועי הטרור בצרפת וחשיפת החוליה שהתכוונה לפגע בבלגיה, כי "התופעה הזו של קיצוניות אלימה, אידאולוגיה, הרשתות, היכולת לגייס אנשים צעירים, זה שלח גרורות וזה נפוץ וחדר לקהילות ברחבי העולם. אני לא רואה בכך איום קיומי. כמו שאמר דייויד (קמרון, ראש ממשלת בריטניה) אנחנו נפתור את זה. אנחנו חזקים יותר. אנחנו מייצגים ערכים שהרוב המכריע של המוסלמים מאמינים בהם - בסולבנות ובעבודה משותפת כדי יותר לבנות, מאשר להרוס. ואתם יודעים, זוהי בעיה שגורמת לכאב לב גדול ולטרגדיה ולהרס, אבל אנחנו נביס אותה בסופו של דבר".
אובמה ייעץ לראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, שעמד לצידו במסיבת העיתונאים המשותפת "לארצות הברית יש יתרון אחד גדול בכל התהליך הזה. והוא לא שגורמי אכיפת החוק שלנו או שירותי הביון שלנו וכו', הם הרבה יותר טובים, למרות שהם אכן מאד מאד טובים, ואני חושב שהאירופאים יכירו בכך שיש לנו יכולות שלאחרים אין. היתרון הכי גדול שלנו, עצום, הוא שהאוכלוסייה המוסלמית שלנו, מרגישה שהיא אמריקנית. וישנו התהליך המופלא הזה של הגירה ושל קליטה שהוא חלק מהמסורת שלנו וזה - זהו החוזק הכי גדול שלנו כנראה. עכשיו, זה לא אומר שאנחנו לא נתונים לטרגדיות כמו שראינו במרתוןו בוסטון, אבל אני חושב שזה עזר. ישנם חלקים באירופה שבהם זה לא המצב, וזוהי כנראה הסכנה הגדולה ביותר שאירופה עומדת בפניה".
הרשת החברתית והאינטרנט הם הדרך העיראית שבה הארגונים הטרוריסטיים האלה מתקשרים. עכשיו, אין שום הבדל מכל אחד אחר, אבל הם טובים בזה וכשיש לנו את היכולת לעקוב אחריהם בדרך שהיא חוקית, זה עולה בקנה אחד עם הליך הוגן, שלטון החוק ומראה על פיקוח, ולכן זו יכולת שעלינו לשמר"

"אין טיעון מספיק טוב שבשבילו נחליש ונערער את המשא ומתן לפני שהוא הסתיים", אמר אובמה לכתבים, "הקונגרס צריך להמתין בסבלנות.