בשאר אל אסד, נשיא סוריה, שהתראיין ל-BBC, הגן על פעולותיה של ממשלתו באזור מאז ההתקוממות נגד שלטונו, שפרצה בשנת 2011. "בשבועות הראשונים נהרגו שוטרים רבים, נורו למוות. אני לא חושב שהם נורו בגלל הדיבורים של המפגינים. מההתחלה הם לא היו שקטים". 



אסד הכחיש כי כוחותיו הטילו חביות נפץ ללא הבחנה על אזורים שבשליטת מורדים והרגו אלפי אזרחים. כמו כן, דחה נשיא סוריה בתקיפות את הצהרת האו"ם, כי ממשלתו חוסמת לעתים קרובות לארגוני הסיוע את הגישה לאזורים נצורים במדינתו. 



בנוסף לכך, המנהיג הסורי הכחיש שקיים דיאלוג ישיר עם הקואליציה בראשות ארה"ב בנוגע למלחמה בארגון דאעש (המדינה האיסלאמית), אך אישר כי "הודעות כלליות" עברו לפעמיים ביניהם, באמצעות צדדים שלישיים.



אסד התייחס לערב הסעודית והאשים אותה בהתחזקות ארגוני הטרור בשטחם: "רוב המדינות האלה הן חלק מהברית שתומכת בגורמי הטרור. אנחנו לא יכולים ולא רוצים להצטרף אליהם, מסיבה אחת פשוטה: כי אנחנו לא יכולים להיות בברית עם מדינה שתומכת בטרור".
כשנשאל אם הוא חושב שארה"ב מאמנת את מורדים מתונים בסוריה, הוא ענה שלא יכול להיות שהם מאמנים מורדים מתונים, כי "אין דבר כזה". על התנהלות סוריה כמדינה, אמר אסד: "לא הייתי קורא לזה כישלון. יש הבדל בין כישלון לאיבוד שליטה. אנחנו עושים הרבה כדי להילחם ולהגן על סוריה".