קיילה מולר (26), עובדת הסיוע האמריקאית שהחוזקה בשבי דאעש בסוריה, נהרגה, כך אמר היום (שלישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה. 



אובמה הוסיף כי ארצות הברית תמצא את הטרוריסטים שאחראים להחזקתה בשבי ולמותה ותביא אותם לדין.



מותה של מולר נקבע לאחר ששוביה במדינה האיסלאמית יצרו קשר עם משפחתה. "במהלך סוף השבוע יצרו שוביה של קיילה קשר עם בני המשפחה ומסרו לה מידע המעיד על מותה", אמרה דוברת הבית הלבן ברנדט מיהאן. היא הוסיפה כי המידע אומת על ידי קהילת המודיעין האמריקאית. לא נמסרו פרטים לגבי נסיבות מותה.



בהודעה מטעם משפחתה של מולר נמסר: "הלב נשבר"



לפני ארבעה ימים טענו אנשי דאעש כי מולר נהרגה במהלך התקיפות של חיל האוויר הירדני, וענה שהוטלה בספק על ידי הירדנים. בהודעה ששחררה דאעש נאמר כי מולר נהרגה כאשר הבניין בה הוחזקה בעיר ראקה התמוטט בעקבות הפצצות של מטוסים ירדניים אתמול. "התקיפות האוויריות היו מכוונות לאותו מקום במשך יותר משעה" נאמר בהודעה. כמו כן שיחרר הארגון תמונה של מה שטען כי הוא הבניין שנהרס, אך לא שחרר תמונה של מולר. 



בסוף השבוע עוד קיוותה משפחתה שקיילה עדיין בחיים וביקשו מהמדינה האיסלאמית ליצור איתם קשר באופן פרטי. "אמרתם שתתיחסו לקיילה כאורחת שלכם, וככזו הביטחון שלה הוא באחריותכם" כתבו בהצהרה שיועדה ל"אלו שמחזיקים בקיילה". 
מולר היתה האמריקאית היחידה הידועה הנמצאת בשבי המדינה האיסלאמית, ששולטת על שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק. דאעש כבר ערפו את ראשם של של שלושה אמריקאים בעבר, כמו גם שני בריטים ושני בני ערובה יפנים. מרביתם היו עובדי סיוע או עיתונאים. מולר נלקחה כבת ערובה  כאשר גרה בבית חולים בעיר אלפו בצפון סוריה באוגוסט 2013.