מנהל קרן המטבע העולמי לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, התייצב אתמול לראשונה על דוכן העדים בבית המשפט בעיר ליל כדי לספק את גרסתו במשפט שבו הוא נאשם כי היה חבר ברשת סרסרות של פרוצות בבתי מלון יוקרתיים. "לא ידעתי שהן קיבלו כסף", טען. 



הפוליטיקאי והכלכלן היהודי (65) הכחיש בתוקף את טענות התביעה הצרפתית כי הוא היה מעורב בפעילותה של רשת הסרסרות או שהיה מודע לכך שהנשים שהשתתפו במסיבות קיבלו תשלום. "לא ביצעתי שום פשע, שום עבירה", אמר בביטחון. 
 
עם זאת, הוא הודה כי השתתף במסיבות המין שלפי כתב האישום התרחבו במלונות יוקרה בפריז, ליל, וושינגטון ובריסל. "כאשר אתה קורא את כתב האישום הפלילי, אפשר לקבל את הרושם שזו הייתה פעילות אחוזת טירוף", גרס שטראוס-קאהן. "היו רק 12 מסיבות בשלוש שנים, זה התרחש רק ארבע פעמים בשנה, לא יותר מכך. זו לא הייתה פעילות שיצאה מכלל שליטה כפי שנטען בכתב האישום". 
 

קודם לעדותו של שטראוס-קאהן, העידו חלק מהנשים שנטען כי נשכרו לשמש פרוצות במסיבות המין. פרוצה בשם ג'ייד, שסיפרה כי היא השתתפה במסיבות מין עם שטראוס-קאהן במלון מוראנו שבפריז, טענה כי אין אפשרות שהוא לא ידע שהן קיבלו תשלום עבור שירותיהן. "אם האיש הזה מאמין שהוא לא ידע על האיכות של הבנות, זה באמת גורם לנו להאמין שמדובר בנאיביות ושאנחנו טיפשות", אמרה. 
 
עדה נוספת בשם מוניה תיארה את המפגש שלה עם שטראוס-קאהן בחדר שינה במלון. "היו פעילויות שמנוגדות לטבע. לא הייתי רגילה לדברים מהסוג הזה", אמרה האישה. "זו לא הייתה אלימות, אלה היו יחסים של כוח". 
 
לטענתה, שטראוס-קאהן "ידע בדיוק למה אני שם". "היינו שם כדי לקיים אתו יחסי מין והכל נעשה כדי שזה יהיה מושלם עבורו", אמרה מוניה, שטענה כי היא קיבלה סכום של 900 אירו מאיש העסקים דויד רוקט, שגם נמצא על ספסל הנאשמים. 
 
אתמול, כאשר התייצב רוקט על הדוכן, הוא פרץ בבכי וטען כי הוא עשה את המעשים המיוחסים לו רק כדי להעלות את קרנו בעיני הממונים עליו בשל קשריו עם שטראוס-קאהן. בראיון שהעניק בשבוע שעבר, הוא הודה כי שילם לנשים בשקט, אך טען כי שטראוס-קאהן עצמו לא ידע על כך. "הוא עשה את זה בשביל הכיף. היו לנו כמה ערבים נחמדים", אמר. 
 
שטראוס-קאהן (65), שבעבר הוזכר כמועמד אפשרי לנשיאות מטעם הסוציאליסטים, הוא אחד מ-14 נאשמים בפרשה, בהם מנהלי מלונות, שוטרים, אנשי עסקים ובעל בושת בלגי. אם הוא יורשע בעבירה של "סרסרות חמורה", עלול שטראוס-קאהן לעמוד בפני עונש של עד עשר שנות מאסר וקנס של 1.5 מיליון אירו. 
 
אתמול, כאשר הגיע שטראוס-קאהן לבית המשפט, הוא זכה לקבלת פנים מפתיעה. שלוש נשים מהארגון הפמיניסטי פמן קפצו על מכונית השרד שלו כשהן חשופות חזה ועל גופן נכתב "פרוצות, לקוחות, אשם". השוטרים שהיו במקום מיהרו לעצור את המפגינות.