עשרות אלפים השתתפו לפנות בוקר (חמישי) בהפגנה שקטה בארגנטינה לזכרו של התובע הפדרלי, אלברטו ניסמן.



המוחים צעדו בשקט בבירת ארגנטינה, בואנוס איירס, ודרשו לקיים משפט הוגן, חודש לאחר מותו של ניסמן, התובע שחקר את נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז קירשנר.



המחאה היא אחת הגדולות שהתרחשו במהלך שבע שנות כהונתה של הנשיאה והיא מתקיימת לאחר שניסמן מצא את מותו בנסיבות נסתרות. ניסמן האשים את הנשיאה בטיוח המעורבות האיראנית בפיגוע שהתרחש בבניין הקהילה היהודית ב-1994 והביא למותם של 85 אנשים. המוחים צעדו ברחובות העיר והחזיקו שלטים עם האמרות "לא עוד פטור מעונש", "אני ניסמן", ו"צדק אמיתי".

הקהילה היהודית בארגנטינה, שמונה כ-180 אלף אנשים, נחשבת לאחת הקהילות הגדולות בדרום אמריקה, מצאה את עצמה מקוטבת ומחולקת. הארגונים היהודיים התמודדו עם הדילמה האם להשתתף במחאה או לשמור על ניטרליות, האם לתמוך בתובע היהודי שמצא את מותו ולסכן את היחסים עם הממשלה או להתרחק ממה שנחשב כמערכת משפט מושחתת. הדילמה עולה על רקע השימוש שפוליטיקאים המתנגדים לשלטון עשו במחאה, כשניסו להשתמש במפגן התמיכה בתובע המנוח כדי לתקוף את הנשיאה קירשנר.
דניאל ברלינר, מנהל סוכנות הידיעות היהודית בארגנטינה אמר: "חשוב לשמור על יחסים טובים עם הממשלה, ללא קשר לעמדה הפוליטית". מנגד עלו גם קולות אחרים בקהילה היהודית, וולדו וולף, סגן הנשיא של ארגון המרכז 125 ארגונים יהודיים בארגנטינה (DAIA), חושב שיש מקום להזדהות עם התובע המנוח: "אנחנו בוחרים לכבד את זכרו של ניסמן בגלל שהממשלה לא עושה זאת".