נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נכח הלילה (שלישי) בכנס השנתי היוקרתי שנערך על ידי קריף, הארגון היהודי המרכזי של צרפת, והבטיח כי ממשלתו תחוקק חוקים קשוחים נגד ביטויי גזענות, אנטישמיות ושנאה. 



הולנד קרא לסנקציות מהירות ויעילות יותר נגד דברי שטנה, ואמר כי יש להתייחס לאנשטימיות כאל נסיבות מחמירות כשמעמידים אדם לדין. "צרפת היא ביתם של היהודים, ואנטישמיים לא רצויים במדינתו", הוסיף הולנד.



מוקדם יותר דווח כי מנהיגים מוסלמים בכירים בצרפת סרבו להשתתף בארוחת הערב השנתית ה-30, שנערכה על ידי המועצה הצרפתית היהודית, כיוון שכעסו על דברים שאמר ראש הארגון היהודי, רוג'ר קוקרמן, שקישר בין צעירים מוסלמים ואלימות. קוקרמן הבהיר כי הוא מדבר על "מיעוט קטן מאוד", אולם המועצה הצרפתית המוסלמית בחרה בכל זאת לדחות את ההזמנה.



בתוך כך, צרפת עדיין נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות אירועי הטבח שהתרחשו בינואר בצרפת: הטרוריסטים שתקפו את עורכי וכתבי המגזין הסאטירי, שארלי הבדו, התקיפה בסופרמרקט היהודי ותקיפת השוטרים. שלושת הימים של אירועי הטרור הללו הותירו 17 הרוגים, בהם ארבעה יהודים, והם עדיין משפיעים על מידת כוננות גבוהה כאמור, של המשטרה הצרפתית והקהילה היהודית.