נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תפס את מוקד העניינים בארצות הברית, כשחלק מרשתות השידור המשיכו לאחר הנאום בדיון מיוחד, כולל אורחים מישראל, על מנת ולהבין מה ההשלכות של הנאום.



ברשת CNN, אשר הגדילה וייצרה ספירה לאחור לקראת הנאום, החלו לזרום התגובות באופן מיידי. גורם בבית הלבן מיהר להתייחס לנאום ואמר לרשת כי "אין רעיון אחד חדש, אין אלטרנטיבה חדשה, אין אקשן. זה היה נאום שהעביר מסר טוב, הוא קיבל A בסטייל על הדרך שבה הוא העביר את הנאום, אבל בבית הלבן כועסים מאוד. אם היה מתח לפני כן, עכשיו יהיה הרבה יותר מתח".



הסנטורית דיאן פיינסטיין, שאמש תקפה בחריפות את נתניהו וטענה כי הוא לא מייצג את כל היהודים, אלא רק את ישראל, היתה יותר מתונה לאחר הנאום ואמרה: "אנחנו צריכים לראות מה יהיה הלאה. אין ספק שהוא הניח כמה קווים אדומים, וזה בסדר, ישראל לא אוהבת את הנקודות האלה, את שנת העצירה במשא ומתן".



פיינסטיין הסכימה עם הנקודה שאותה נתניהו הדגיש לגבי ההסכם לאורך עשור: "אחד הדברים שאני ראיתי בחיי הם שזמן עובר מהר מאוד. דעתי היא שצריכה להיות עסקה ארוכה יותר, הרבה יותר שנים. עשור עובר כמצמוץ. הוא לא אמר מה ישראל תעשה אם לא יהיה הסכם, ויש אפשרות שישראל תגיב בצורה צבאית. אני לא שם בכלל, אבל צריך לחשוב - אם לא תהיה עסקה, גם ישראל צריכה לחשוב על זה".



ברשת פוקס, המזוהה עם הרפובליקנים, החמיאו לנאום ואמרו כי זוהי "הפעם הראשונה שאזרחי ארצות הברית שמעו על איראן בשש השנים האחרונות, זה משהו שארצות הברית לא שמעה מהנשיא שלה. יש כאן דברים מעניינים שצריך להרחיב עליהם את הדעת ואין ספק שיש כאן מתיחת ביקורת על אובמה". ברשת עצמה שיבחו את יכולת הנאום שלו. אחד מהם אמר כי "הנאום היה כתוב נפלא, הוא הועבר טוב והעביר ל-60/40 את הסיכויים נגד העסקה בקונגרס".