נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא נבוך עבור 47 הסנאטורים הרפובליקנים שכתבו את המכתב לממשלת איראן ואיימו להפוך כל הסכם על תכנית הגרעין. 

בראיון לאתר Vice News, אמר הנשיא: "אני נבוך עבורם על שהם פנו לאייטולה, אדם שהם טוענים שהוא האויב הגדול ביותר שלנו, והטיעון הבסיסי שלהם הוא: 'אל תעשה עסק עם הנשיא כי אתה לא יכול לסמוך עליו שיעמוד בהסכם'. זה כמעט חסר תקדים".
במכתב כתבו הסנאטורים, כי ללא אישור הקונגרס, ההסכם הוא לא יותר מהחלטה נשיאותית, וכי הנשיא הבא יוכל לבטל אותו והקונגרס יוכל לשנות אותו בכל עת. 

בתוך כך, גורמים במערב אמרו, כי המעצמות החלו לדון על החלטה במועצת הביטחון לפיה אם יושג הסכם עם טהרן, יוסרו הסנקציות נגדה, דבר שעלול להקשות על הקונגרס לבטל את ההסכם. מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמנם אמר כי הסכם עם איראן לא יהיה מחייב מבחינהחוקית, כל שנשיא עתידי יוכל להחליט שלא ליישם אותו, אבל החלטה של מועצת הביטחון כן עשויה להיות מחייבת.
איראן ושש המעצמות מקוות להגיע להסכם מסגרת עד לסוף מרץ, ולהשיג הסכם שלם עד ה-30 ביוני בו תואט הפעילות הגרעינית של איראן למשך עשר שנים, בתמורה להסרה הדרגתית של הסנקציות. 
מודם יותר צוטט דובר ממשלת איראן כאומר שטהרן טרם קיבלה 7.8 מיליארד דולר כתשלום על מכירת נפט גולמי בחודשים האחרונים.
הטלוויזיה הממלכתית ברפובליקה האיסלאמית אמרה כי הדובר, מוחמד באכר נובאכט,  לא נתן סיבה לעיכוב בתשלום, אבל ציינה כי הסנקציות שהטיילו ארצות הברית ואירופה מונעות מבנקים בינלאומיים להעביר כסף לאיראן.