צבא סוריה תקף הלילה (ראשון) קבוצת לוחמים המקושרים לקבוצת ג'בהת אל-נוסרה של אל-קאעידה בדרום סוריה, כך דיווחה התקשורת מטעם המדינה, שציינה כי עשרות, כולל שלושה חברים בכירים בארגון, נהרגו. 



צבא סוריה ותומכיו בחיזבאללה פתחו במבצע התקפי רחב היקף באזור בחודש האחרון נגד קבוצות המורדים, כולל ג'בהת אל-נוסרה ומורדים שאינם שייכים לג'יהאד. דרום סוריה הוא אחד מהאזורים האחרונים שבהם המורדים המתנגדים לנשיא בשאר אל-אסד הצליחו לשים דריסת רגל. הם איבדו את השטח לאסלאמיסטיים הקיצוניים בסכסוך, שנכנס כעת לשנתו החמישית.

לפני המבצע ההתקפי בדרום המדינה, הכוחות הסוריים איבדו שליטה על חלקים גדולים מהאזורים הכפריים ליד ירדן, כך גם על חלקים המקורבים לגבול עם ישראל, ליד רמת הגולן, לפי ניתוח צבאי של האזור ודיפלומטים.
"הצבא...  תקף קבוצה של טרוריסטים השייכים לג'בהת אל-נוסרה באזור קוניטרה, והרג עשרות טרוריסטים כולל שלושה מהמנהיגים שלהם", נכתב בהודעת סוכנות הידיעות הממשלתית הסורית סאנא. הצהרת הצבא ציינה פעולות במחוז קוניטרה, מבלי לציין מיהם הנפגעים. הממשלה הסורית תיארה את כל המורדים במלחמת האזרחים כאויבי המדינה שממומנים על ידי מדינות זרות. 

משקיף זכויות האדם על סוריה היושב בבריטניה, שעוקב אחר הלחימה, אמר שמסוקי הצבא הסורי הפילו חביות נפץ במרכז קוניטרה במהלך הלילה. הם תקפו אזור שבו נמצאות יחידות של המורדים האסלאמיסטים ושל ג'בהת אל-נוסרה, הנלחמות בחיזבאללה, במהלך השבועות האחרונים. ראמי עבדולרחמן, שמנהל את המשקיפים הסורים, אמר כי עוד לא ברור אם ג'בהת אל-נוסרה נפגעו אבל חיל האוויר הסורי ביצע יותר מ-150 תקיפות לאורך המדינה ביום שישי האחרון והרג עשרות אזרחים.