בבית הלבן הגיבו לראשונה היום (רביעי) לתוצאות הבחירות בישראל ואמרו כי הם מודאגים עמוקות מהשימוש ב"רטוריקה המפלגת" במהלך הקמפיין, שערערה לטענתם את מעמדם של אזרחי ישראל הערבים.



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך יום הבחירות כי ערביי ישראל המצביעים "מגיעים בהמוניהם אל הקלפי" וכי "עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים". דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר לכתבים על מטוסו של הנשיא ברק אובמה כי ארה"ב תביע את דאגתה בעניין הזה ישירות לישראלים.



בתוך כך, הדגיש ארנסט כי עמדתו של אובמה היא שפתרון שתי המדינות לשני עמים לישראל ולפלסטינים הוא הדרך הטובה ביותר לפתור את המתיחות באזור והבטיח כי נשיא ארה"ב אובמה יתקשר "במהלך הימים הקרובים" לנתניהו על מנת לברך אותו על בחירתו מחדש, כך נמסר מהבית הלבן.

עוד הוסיף דובר הבית הלבן כי הממשל יבחן מחדש את גישתו לתהליך השלום במזרח התיכון. זאת בעקבות הצהרתו של נתניהו לפני הבחירות כי לא תקום מדינה פלסטינית כל עוד הוא ראש הממשלה.

מוקדם יותר אמרו באו"ם היום (רביעי) כי הם מצפים שישראל תמשיך בתהליך השלום במזרח התיכון ותדון במדינה פלסטינית, לאחר בחירתו מחדש של בנימין נתניהו לראש ממשלת ישראל ולאחר שאמר שהוא מתחייב לנטוש את המחויבות שלו למדינה פלסטינית. בימים האחרונים של הקמפיין לקראת הבחירות בישראל, נתניהו אמר, כאמור, שלא יתן יד להקמת מדינה פלסטינית במשמרת שלו והבטיח להמשיך בבניית התנחלויות בשטחים.
 
"אנחנו מצפים מכל ממשלה שתורכב כתוצאה מהבחירות הללו, להמשיך בתהליך שהחל עם הממשלות הקודמות של ישראל, כך שנוכל להמשיך במשא ומתן בין הישראלים והפלסטינים כדי להבין את חזון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון", כך אמר דובר האו"ם, פראחן חאק.