דיפלמוטים צרפתים מטילים ספק היום (רביעי) באופטימיות שהביעו בכירים איראנין בימים האחרונים באשר לאפשרות לפריצת דרך בשיחות על עסקת גרעין עם ששת המעצמות.



הקביעה כי 90 אחוזים מהנושאים הבוערים בדיונים הגיעו לפתרונם וכי השיחות נמצאות על סיפו של הסכם , אותם השמיע בכיר בסוכנות הגרעינית האיראנית, עלי אכבר סאלחי עוררה את חמתם של הצרפתים שטענו כי הדברים פשוט "אינם נכונים".



 
שר החוץ הצרפתי לורן פסביוס ביקר בחריפות את המצב בו השיחות נמצאות בימים האחרונים. 
 

"בניגוד למה שרבים חושבים, שאנו כרגע דנים בנושא אחד בלבד, זה לא נכון. אנו דנים בנושאים רבים ועד שלא נגיע להסכמה על כל אחד ואחד מהם לא יהיה הסכם". כך לפי בכיר דיפלומטי צרפתי.

הבכיר הוסיף כי נושא פיתוח הצנטריפוגות האיראניות הוא אחד מכמה נושאים התוקעים את המשא ומתן וכי עדיין נותר פער גדול בין הצדדים.
"מחקר ופיתוח הפך לאחד הנושאים הקריטיים והקשים ביותר , ולא יהיה שום הסכם אם האיראנים לא יסגו מעמדתם", הוסיף המקור ואמר כי נושאים פוליטיים נוספים ממשיכים לעכב את השיחות.  

לעומת הצרפתים המגלים קשיחות בעמדתם כלפי איראן, האמריקאים מגלים גישה שקולה וחשאית יותר בכל הקשור לשיחות המתוקשרות.  "אנואנחנו מתמודדים עם כמה נושאים קשים, אך השגנו התקדמות מסוימת" אמר מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי.