החמרה בקרע עם ארצות הברית? נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (ראשון) כי הצהרתו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מלפני הבחירות כי יתנגד להקמת מדינה פלסטינית, תביא לכך "שיהיה קשה למצוא דרך" למשא ומתן רציני לפתרון הסכסוך.  

בראיון לאתר האינטרנט "הפינגטון פוסט" בסוף השבוע, תיאר אובמה את שיחת הטלפון שניהל עם נתניהו במטרה לברכו על זכייתו בבחירות בשבוע שעבר. "הצבעתי בשיחה על כך שאנו מאמינים עדיין כי פיתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה  להבטיח בטחון ארוך טווח לישראל, אם היא מעוניינת  להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית" אמר אובמה.

"כמו כן אותתי לו שההצהרה שלו לפני הבחירות, שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, תביא לכך שיהיה קשה מאוד למצוא דרך להביא למשא ומתן רציני לפתרון הסכסוך" המשיך הנשיא.   

הנשיא אובמה התייחס בראיון להתבטאותו של נתניהו ואמר: "אנו מאמינים לנתניהו כשהוא אומר שזה לא יקרה בתקופת כהונתו כראש ממשלה, וזאת הסיבה בגללה עלינו להעריך מחדש את האופציות האחרות שיש לנו למנוע כאוס באזור". 

אחד המשברים החמורים שידעו יחסי ישראל - ארצות הברית הוחמר כאשר נתניהו הצהיר, ימים ספורים לפני הבחירות, שלא תוקם מדינה פלסטינית כל עוד הוא ראש ממשלה. נתניהו התבטא מאז בתקשורת האמריקאית וחזר במדיה מסוימת מדבריו כשטען שהוא תומך בפתרון שתי המדינות אך שזה לא אפשרי תחת התנאים הקיימים. 
 
בנוגע להצהרתו של נתניהו על הצבעתם של אזרחיה הערבים של ישראל, שדחקה במצביעי הימין להגיע לקלפי מפחד הצבעת הערבים, אמר אובמה: "הבהרתי לנתניהו כי לדעתנו סוג כזה של התבטאויות מנוגד למה שלמדנו לצפות ממנו". 

"על אף שישראל הוקמה על בסיסה של המולדת היהודית ההיסטורית והצורך במולדת שכזו, הדמוקרטיה הישראלית התבססה על ההנחה שכולם מקבלים יחס שווה והוגן במדינה.  ואני חושב שזה הדבר הטוב ביותר בדמוקרטיה הישראלית.  דבריו של נתניהו לא רק מספקים תחמושת לשונאי ישראל, אלא מביאים לשחיקה של הדמוקרטיה במדינה", סיכם אובמה.