התרסקות טיסה 9525 של חברת ג׳רמן ווינגס היא התאונה האווירית הקשה ביותר מאז תחילת השנה, והיא מצטרפת לרשימה ארוכה של אסונות אוויריים קטלניים שגבו את חייהם של יותר מאלף בני אדם בשנה האחרונה.
בשנת 2014 נרשמו 111 התרסקויות מטוסים, הנתון הנמוך ביותר מאז שנת 1927, אולם זו הייתה השנה הקטלנית ביותר מבחינת מספר הקורבנות מאז 2005, עם 1,320 קורבנות.
עד אתמול, התאונה הקטלנית ביותר מאז תחילת שנת 2015 התרחשה -ב־4 בפברואר, כאשר 43 בני אדם נהרגו כשטיסה 235 של חברת התעופה טרנס אסיה הטייוואנית התרסקה זמן קצר אחרי ההמראה משדה התעופה הבינלאומי של טייפה בדרכה לאי קינמן. אש שפרצה במנוע גרמה לטייס לאבד שליטה, והמטוס פגע בגשר והתרסק לנהר. רק 15 בני אדם חולצו בחיים.

ב־8 במרץ נעלמה טיסה 370 של מלזיה איירליינס בדרכה מקואלה למפור לבייג'ינג ועליה 239 נוסעים ואנשי צוות. על אף מבצעי חיפושים אדירים בעלות של מיליארדי דולרים בדרום האוקיינוס ההודי, לא ידוע עד כה מה עלה בגורלו של מטוס הבואינג 777.
ב־17 ביולי עברה מלזיה איירליינס אסון נוסף כאשר 298 הנוסעים ואנשי הצוות על טיסה 17 נהרגו כשהמטוס נפגע מטיל בעת שעבר מעל מזרח אוקראינה, בדרכו מאמסטרדם לקואלה למפור. החקירה עדיין בעיצומה, והחשד העיקרי הוא שהבדלנים הפרו-רוסים הם שהפילו את המטוס באמצעות מערכת טילים שקיבלו מרוסיה.
ב־28 בדצמבר התרסקה טיסת אייר אסיה 8501 בדרכה מסורבאיה באינדונזיה לסינגפור, ועליה 162 נוסעים ואנשי צוות. החקירה הראשונית העלתה כי המטוס סטה בחדות כלפי מעלה, הטייסים איבדו שליטה, והמטוס התרסק בים ג'אווה. איש לא ניצל.