24 שעות לאחר שטיסת 9252 התרסקה ולא הגיעה ליעדה, ממשיכים ברחבי צרפת וספרד לחקור את הסיבות לצניחה החדה של האיירבוס A320, אשר 


בתוך שמונה דקות צנח מגובה של 38 אלף רגל ל-6000 רגל ולאחר מכן התרסק לחלוטין.



על פי מומחי תעופה ברחבי העולם, סביר להניח כי הנוסעים עצמם איבדו את ההכרה עוד לפני שהגיעו אל הקרקע עקב הלחצים הגבוהים בהם היו נתונים. כ-150 בני אדם קיפחו את חייהם, ביניהם גם וישראלי, אייל באום.



במשרדי "ג'רמן ווינגס", חברת הבת של לופטהאנזה, עמדו היום (רביעי) העובדים דקת דומיה לזכר חבריהם לעבודה ושאר הנוסעים. בשקט חרישי נראו אנשים אנשים בוכים, לא מאמינים וחלקם אף הניחו פרחים על גל-עד מאולתר במקום: "אנחנו בהלם לחלוטין ממה שקרה ולא יודעים איך לעכל את זה עדיין", אמר אחד העובדים.



חלק מחברות התעופה ברחבי העולם בחרו שלא לחלק עיתונים היום, על מנת שלא להכניס ללחץ את הנוסעים, אשר חלקם חוששים מאוד מהמצב העדין של התעופה, שגבתה בשנתיים האחרונות את חייהם של למעלה מ-1000 בני אדם. שר התחבורה הצרפתי הודיע כי נמצאה הקופסה השחורה של המטוס, אך עוד הודיעה כי היא ניזוקה באופן לא פשוט. למרות זאת, טכנאים כבר עובדים עליה על מנת לנסות ולהוציא ממנה כמה שיותר מידע.



העיתון דר שפיגל הגרמני טען כי חלק מהטיסות לא המריאו היום ליעדן עקב חשש של חלק מהטייסים לטוס. העיתון, שנחשב למקור מהימן מספר כי אותו מטוס בדיוק קורקע יממה לפני בעקבות תקלה טכנית במנוע שלו. לאחר בדיקה, הצטרפו לדיווחים גם רשתות אחרות, כולל CNN.



המצב באיזור האסון בהרי האלפים בעייתי מאוד. הליקופטרים לא יכולים לנחות באיזור ההתרסקות עקב מזג אוויר סוער, מה שגורם למחלצים לרדת בחבלים לאדמה באיזור ההתרסקות. ההערכה היא כי ייקח כמה ימים לאסוף את השברים, הגופות חלקי הגופות. המסוקים טסים הלוך וחזור במשך כל הזמן. בשעות הקרובות חלק מהמשפחות רוצות להגיע לאיזור, לכן הובאו לשם פסיכולוגים ואנשי מקצוע אשר יעזרו להם להתמודד עם הבעיות.

בבית הספר בגרמניה בו ממנו יצאו כ-16 תלמידים שמצאו את מותם בתאונת המטוס, הגיעו התלמידים והמורים, ביחד עם פסיכולוגים ואנשי מקצוע נוספים שהגיעו על מנת לתמוך ולנסות ולבקש מהילדים להביע את הרגשות שלהם. אחד ההורים סיפר כי התלמידים נסעו כחלק מחילופי תלמידים והתארחו אצל משפחות בברצלונה לאחר שאלו עשו את המסלול ההפוך במהלך חודש דצמבר.

חשש גדול מעוד אסון תעופה התעורר היום כאשר טיסת UT369 שהמריאה ממוסקבה לסנט פטרסבורג נחתה עם מנוע אחד בשלום.