במסיבת עיתונאים של חוקרי התרסקות מטוס האיירבוס 320 בצרפת, נחשף כי מתוך הקופסה השחורה חולץ "קובץ שמע שניתן להשתמש בו" ולשמוע את הטיסה ואת התאונה. כשנשאל אם הטייסים נשמעים מדברים במהלך ההקלטה, אמר רמי ג'וטי, מנהל איגוד התעופה הבריטי-אירופי כי אין ביכולתו לתת פרטים נוספים.
על החיפושים בהרי האלפים אמר ג'וטי כי "התנאים קשים לגישה. בלתי אפשרי להגיע ולזוז שם באופן רגלי, ולכן התנאים לחקירה הם קשים מאד. ניתן לראות שהמטוס התרסק לחתיכות והתפזר לחתיכות שרובן קטנות מאד.  קשה להיות על הקרקע כי העבודה היא מתמשכת, לנסות ולזהות בהתאם להמשך החקירה ומידע נוסף שיתקבל מהקופסה השחורה למשל".
החוקר הוסיף כי כרגע אין כל הסבר להתרסקות של המטוס, שעשה את דרכו מברצלונה לדיסלדורף ו-150 בני אדם נהרגו בהתרסקותו. כמו כן, לשאלות העיתונאים, אמר ג'וטי כי "אין מידע על סוללות לית'יום שהיו על המטוס ויכלו לגרום להתפוצצות".

עוד עולה מהחקירה ולפי מצב ההריסות, כי המטוס לא התפוצץ באוויר קודם להתרסקותו על הרי האלפים. ג'וטי הוסיף כי הקופסה השחורה השנייה על מטוסים מסוג זה, עדיין לא נמצאה בין ההריסות.

מוקדם יותר, הגיעו שלושת המנהיגים של המדינות העיקריות המעורבות באסון - צרפת, גרמניה וספרד למקום האסון וערכו טקס לזכר הקרבנות. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל הודתה לצוותים שעומלים על החיפושים באזור ההררי והוסיפה כי "יש פה קטסטרופה, בעיקר בגלל המצב המסובך כאן בהרים אבל ננסה לעשות את הכל כדי להצליח".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי "צרפת תנסה לעשות את מה שהיה צריך לעשות להגן על הגופות כמה שניתן, להגן על החלקים של המטוס, כדי שהחקירה תוכל להשיג תוצאות, וגם כדי שתהיה מנוחה למשפחה. הכל ייעשה כדי שנוכל למצוא, לזהות ולתת למשפחות את הגופות".

ראש הממשלה הספרדי, מריאנו ראחוי אמר בפני העיתונאים כי "אנחנו רוצים להיות בכאב הזה ביחד, זה לא יהיה קל. האירוע הזה הוא אסון גדול עבורנו. כל מה שאנחנו רוצים זה לזהות את הגופות, לקחת אותם הביתה ולעשות קצת טוב יותר למשפחות. אנחנו רוצים לעשות הכל ברגעים הקשים האלה כדי להקל עליהם. הרבה מאוד אזרחים הולכים ועוזרים, כל הכוחות שלנו מופנים לעבר האירוע הזה ואני מודה לשכנינו על האירוח ולאזרחים שלנו שמנסים לעזור בכל דרך".