בעוד איראן ושש המעצמות החליטו להאריך את שיחות הגרעין ביום אחד נוסף, הניו יורק טיימס מדווח כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, משנה את טקטיקת המו"מ שלו. על פי הדיווח, אובמה אמר למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ולשר האנרגיה ארנסט מוניז, המנהלים את השיחות מטעם ארה"ב, להתעלם מתאריך היעד שנקבע לסיום השיחות ולהבהיר כי הם מוכנים לעזוב את השיחות ולהותיר את הסנקציות נגד טהרן על כנן.

על פי הדיווח, קרי ומוניז קיימו שיחת וידאו עם הנשיא וסיפרו לו כי אין סיכוי להגיע להסכם עם איראן טרם פקיעת הזמן שהוקצב. לדברי קרי, האיראנים חשים שעמידה בלוח הזמנים יותר חשובה לוושינגטון מאשר לטהרן, ולכן הם לא מתפשרים. 
"האיראנים משתמשים בדד ליין נגדנו כדי לראות אם נעשה ויתורים", אמר גורם במשלחת האמריקאית. 

אתמול (רביעי) אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט ש"הגיע הזמן שאיראן תקבל כמה החלטות". הוא לא ציין אם אכן המשא ומתן הבינלאומי יגיע לכדי הסכם, אבל אמר לכתבים כי בשל הזמן הרב שהושקע בנושא, על המאמצים להגיע לסיומם בקרוב. 

שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, חזר אמש ללוזאן כדי לקחת חלק בהמשך השיחות ואמר שאיראן ושש המעצמות נמצאות בשלבים האחרונים של המגעים, אך אלה הם גם הכי קשים. לדבריו, טהרן צריכה לעשות מאמץ נוסף על מנת להגיע להסכם. 
 
"אנחנו נמצאים מטרים ספורים מקו הסיום, אבל אלה תמיד המטרים הכי קשים לעבור. ננסה לחצות אותם", אמר פביוס, בשובו לשיחות בלוזאן.
 
שר החוץ הוסיף: "עדיין לא סיימנו. אנחנו רוצים הסכם מוצק שניתן לפיקוח, ויש כמה נקודות שצריך לדון עליהן, בייחוד בצד האיראני".

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף,  אמר אתמול כי הצלחת שיחות הגרעין תלויה בשאיפה הפוליטית של המעצמות לפתור את הסוגיה בת 12 השנים על הגרעין האיראני. "ההתקדמות וההצלחה של השיחות תלויים בשאיפה הפוליטית של הצד השני... וזהו נושא שתמיד היה להם בעיה איתו", אמר זריף לכתבים בלוזאן.