חוקרי התרסקות טיסה 9525 של חברת ג'רמן ווינגס בשבוע שעבר מצאו את הקופסה השחורה השנייה, כך אמר התובע הצרפתי החוקר את האסון לרשת CNN. מומחי טיסה אומרים כי כעת יוכלו לברר האם טייס המשנה אנדראס לוביץ הטיס את המטוס ידנית לתוך האלפים.



יומיים לאחר ההתרסקות, נתגלתה הקופסה שחורה המקליטה את מה שקורה בתא הטייס, ועל פיה הסתבר שטייס המשנה, אנדראס לוביץ נעל את הקברניט המטוס מחוץ לתא הטייס, מה שהעלה את החשד שהוא ריסק את המטוס בכוונה תחילה.



בתוך כך, התברר, כי לוביץ שיקר לרופאיו ואמר להם שהוא נמצא בחופשת מחלה ולא מטיס טיסות מסחריות, כך דיווח העיתון הגרמני ה"בילד" היום (חמישי).

 הדבר נתגלה בזמן שגרמניה הודיעה על הקמת כוח משימה ללימוד הלקחים מההתרסקות, שהרגה 150 בני אדם בשבוע שעבר. מקורות המקורבים לחקירה, אמרו ל"בילד" כי אנדראס לוביץ בן ה-27 טופל באופן רפואי גם לטיפול בבעיית ראייה שהייתה לו.
למרות שלוביץ סיפר לרופאיו על עבודתו כטייס, ובמקרים מסוימים גם על מעסיקתו, חברת "ג'רמן-ווינגס", הוא הסתיר בכוונה שהוא עדיין עובד, אמרו בעיתון. אם לוביץ היה אומר לרופאים שהוא ממשיך לטוס, הם אולי היו מפרים את החיסיון הרפואי של החולה ומודיעים על כך למעסיקיו מכיוון שהוא עלול להוות סכנה לאחרים.
ב"בילד" אמרו כי המסמכים שהגיעו לידי החוקרים, גילו כי לוביץ  אמר שהוא היה מעורב בתאונת דרכים בסוף 2014 והתלונן על טראומה ובעיות ראייה שנגרמו כתוצאה מכך.

אנדראס לוביץ. צילום רויטרס 
 
המניע של לוביץ לנעילת הטייס הראשי מחוץ לתא הטייס של מטוס ה-A320 וריסוקו בכוונה לתוך הר - נותר עדיין כתעלומה. הרישומים הרפואיים הראו שלוביץ אמר כי הוא לקח תרופות נגד דיכאון ונגד התקפי חרדה, כך נכתב ב"בילד". חברת האם של ג'רמן-ווינגס, לופטהנזה, אמרה שלוביץ הגיע לבית הספר לטיסה ב-2009 וחווה מאז "כמה תקופות של דיכאון חמור".
יכול להיות שלכך תהיה השפעה על תביעות הפיצויים שעומדות בפני לופטהנזה, למרות שמשפחות הקרבנות יכולות לקבל תשלומים שונים, אמרו עורכי הדין. אחד מהנושאים שיבדקו על ידי כוח המשימה החדש של המומחים, הוא שינויים במבחנים הרפואיים והפסיכולוגיים לטייסים, אמר שר התחבורה וראש איגוד התעשייה האווירית הגרמנית.
כדי להבטיח את תקני הבטיחות, כוח המשימה יבדוק גם את שינוי המנגנון שמאפשר לדלת הטייס להיות נעולה מבפנים - מה שהותקן במטוסים בעקבות תקיפות ה-11 בספטמבר 2001 על ארה"ב.