נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאם בעקבות הסכם העקרונות שהושג בין שש המעצמות לבין איראן בנוגע לתכונית הגרעין שלה ואמר כי "אם איראן תרצה לבנות פצצה גרעינית היא תהיה במרחק של לפחות שנה מבנייתה" וכי ההגבלות יהיו תקפות למשך 15 שנה. "ההסכם מכסה את המערכת שמזינה את התכנית הגרעין האיראנית", הסביר אובמה. 


על פי ההסכם, הצדדים מסכימים שלמעלה משני שלישים מיכולת העשרת האורניום של איראן תושהה למשך עשר שנים, והיא תשמור על כ-5,000 סרכזות ברשותה. בנוסף, רוב האורניום המועשר הקיים ברשות איראן ידולל או יועבר למדינה אחרת תחת הסכם הקבע. 
 
נשיא ארה"ב ביקש להרגיע את המתנגדים ואמר כי "אם איראן תפר את ההסכם - העולם ידע, אם נראה משהו חשוד - נבדוק ונטפל בניסיונות העבר של איראן להגיע לנשק גרעיני".
 
"זה הסכם לטווח ארוך", הבטיח אובמה, "ויהיו הגבלות רציניות על הפעילות האיראנית ושקיפות למשך 20 שנה ויותר". אז, נאלץ להציג את הצד הפחות נעים מבחינתו של ההסכם: "בתמורה הסכמנו להקלות בסנקציות, לרבות אלה של מועצת הביטחון", אך סייג: "אפשר להחזירן על כנן" אם יידרש.

"עוד לא השלמנו את העבודה. ההסכם עוד לא קיים", הסביר הנשיא על מדשאת הבית הלבן, "עד סוף יוני נדון על ניסוחו. והפרטים חשובים מאד.  הוריתי לנושאים ונותנים לדווח לקונגרס על ההסכם ואני בטוח שנוכל להוכיח שההסכם הזה הוא טוב לבנות בריתינו, לעולם ולנו". 
 
"יש שלוש אפשרויות למנוע גרעין איראני", הסביר אובמה, "הסכם כמו שהשגנו, הפצצה באיראן שתדחה את יכולתה בכמה שנים או להוסיף סנקציות. איראן לא היתה מפסיקה את התכנית רק בגלל שביקשנו. בכלל לא בטוח שהיינו יכולים להחזיר את הסנקציות הקיימות לאורך זמן. השאלה הפשוטה היא: אם ההסכם ניתן לפיקוח מלא, אין זה אומר שהוא הפתרון הטוב ביותר? התשובה היא ברורה".
 
"תמיד הדגשתי שנמנע מאירן להשג נשק גרעיני אבל תמיד אמרתי שהפתרון הדיפלומטי הוא הטוב ביותר. המסגרת נותנת לאיראן להוכיח שתכנית הגרעין נועדה לצרכי שלום. ההסכם לא יחסל את החשדנות ההדדית בין שתי האומות", אמר אובמה.

"נמשיך להיות מודאגים לגבי ההתנהלות של איראן בתחומים אחרים, כולל פעולותיה נגד בנות בריתה של ארה"ב כמו ישראל", הבטיח נשיא ארה"ב והוסיף: "אין זה סוד שנתניהו התנגד להסכם. אם הוא רצה את הפיתרון הטוב ביותר, זה הפיתרון הטוב ביותר. אדבר איתו היום ואומר לו שאין סדק במחויבותינו לביטחון ישראל". 
 
אובמה התייחס להבאת ההסכם לאישור הקונגרס ואמר כי "הקונגרס שיחק תפקיד חשוב ביותר בהסכם, כולל הסנקציות. בשבועות הקרובים נדון עם הקונגרס כיצד הוא יכול למלא את תפקידו במימוש ההסכם. צריך להעריך את ההסכם על בסיס עובדות. זה לא סתם עסקה בין הממשל לאיראן, אלא בין איראן לכוחות החשובים בעולם. אם הקונגרס יחסל את ההסכם - ארה"ב תואשם בכישלון, האחדות הלאומית שלנו תתפורר", איים אובמה.

קודם לכן, אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף שבה הכריזו השניים על ההסכמות, כי "יכולת ההעשרה של איראן תוגבל לזמן מוגבל ורק לאתר בנתאנז. הצנטריפוגות האחרות יוצאו מאיראן וינוטרלו. בנוסף, האתר בפורדו יהפוך מכור להעשרה לכור מחקר. לא יהיה חומר מועשר בפורדו".

עוד אמרה מוגריני, כי האיחוד יעזור לאיראן לבנות כור מים כבדים שלא ישמש לייצור נשק במקום זה באראק. היא הבהירה כי המערב יוודא שתכנית הגרעין האיראנית היא למטרות אזרחיות. בנוגע לסנקציות על איראן, מוגריני הודיעה כי האיחוד האירופי יסיר את הסנקציות שהטיל על הרפובליקה האיסלאמית, כמו גם ארצות הברית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. לדבריה, הסכם הקבע יכלול תמיכה של מועצת הביטחון.