חוקרי התרסקות מטוס חברת ג'רמן ווינגס באלפים בשבוע שעבר, אמרו היום (שישי) כי המידע שנמצא על הקופסה השחורה שנייה שאותרה אתמול מרמז על כך שטייס המשנה אכן ריסק את המטוס בכוונה תחילה, כפי שנטען כבר בימים הראשונים לאחר האסון. 

"בדיקה ראשונית מראה שהטייס שהיה בתא הטייס הפעיל האת הטייס האוטומטי וכיוון אותו לעבר הקרקע לגובה של 100 רגל", אמרו ברשות התעופה האזרחית בצרפת. 
לדברי החוקרים, הטייס, אנדראס לוביץ תיקן את ההגדרות של הטייס האוטומטי והגביר את מהירות המטוס בעוד הוא פונה כלפי מטה.

בתוך כך, אתמול התברר, כי לוביץ שיקר לרופאיו ואמר להם שהוא נמצא בחופשת מחלה ולא מטיס טיסות מסחריות, כך דיווח העיתון הגרמני ה"בילד" היום (חמישי). הדבר נתגלה בזמן שגרמניה הודיעה על הקמת כוח משימה ללימוד הלקחים מההתרסקות, שהרגה 150 בני אדם בשבוע שעבר. מקורות המקורבים לחקירה, אמרו ל"בילד" כי אנדראס לוביץ בן ה-27 טופל באופן רפואי גם לטיפול בבעיית ראייה שהייתה לו.
 
למרות שלוביץ סיפר לרופאיו על עבודתו כטייס, ובמקרים מסוימים גם על מעסיקתו, חברת "ג'רמן-ווינגס", הוא הסתיר בכוונה שהוא עדיין עובד, אמרו בעיתון. אם לוביץ היה אומר לרופאים שהוא ממשיך לטוס, הם אולי היו מפרים את החיסיון הרפואי של החולה ומודיעים על כך למעסיקיו מכיוון שהוא עלול להוות סכנה לאחרים.
 
ב"בילד" אמרו כי המסמכים שהגיעו לידי החוקרים, גילו כי לוביץ  אמר שהוא היה מעורב בתאונת דרכים בסוף 2014 והתלונן על טראומה ובעיות ראייה שנגרמו כתוצאה מכך.

המניע של לוביץ לנעילת הטייס הראשי מחוץ לתא הטייס של מטוס ה-A320 וריסוקו בכוונה לתוך הר - נותר עדיין כתעלומה. הרישומים הרפואיים הראו שלוביץ אמר כי הוא לקח תרופות נגד דיכאון ונגד התקפי חרדה, כך נכתב ב"בילד". חברת האם של ג'רמן-ווינגס, לופטהנזה, אמרה שלוביץ הגיע לבית הספר לטיסה ב-2009 וחווה מאז "כמה תקופות של דיכאון חמור".