"מה שיהיה בעוד 10, 12 או 15 שנים אלוהים לא רק גדול, אלוהים ענק. אנחנו לא יודעים מה יהיה במזרח התיכון בעוד שבועיים ואת עיקר המאמצים צריך להשקיע על כאן עכשיו, בזמן שעוד נותר, כדי לנסות ולהשפיע על הסכם שיושג עם האיראנים", כך אומר אלוף (במיל.) ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) בהתייחסות לדבריו אתמול של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. 



כזכור אובמה הודה כי איראן נמצאת במרחק נגיעה מפריצת הגרעין. בראיון לרדיו הציבורי הלאומי (NPR) אמר אובמה: "החשש המוחשי הוא שבעוד 13, 14, 15 האיראנים יפתחו צנטריפוגות מתקדמות שיעשירו אורניום בקצב מהיר ואיראן תהיה במרחק פריצה מהגרעין". לאחר מכן אובמה שיגר מסר לישראל וריכך את דבריו בטענה שהדברים לא הובנו כראוי

חבר הכנסת בן ראובן טוען כי אין מדובר בהסכם טוב לישראל. "צריך להתייחס להסכם עם איראן כאל הסכם לא טוב. השאלה היא מה עושים. בעיני הדבר הנכון לעשות הוא לנסות ולמזער נזקים בזמן שעוד נשאר עד ל-31 ביוני. צריך למשל לנסות ולהכניס להסכם סעיפים שיפגעו ביכולת הטילית של איראן לשגר בעתיד פצצה גרעינית. וישפרו את הפיקוח. הנושא מרכזי הוא למקסם רווחים שכן הנשיא אובמה מרגיש כעת שהוא חייב לישראל ולנתניהו", הוסיף ח"כ בן ראובן.

לדברי בן ראובן, צריכה ישראל לעמוד על דרישותיה: "במצב הזה ישראל צריכה לדרוש שני דברים. תכנית רצינית משולבת של ישראל ושל ארצות הברית למצב שבו ההסכם עם איראן לא מתממש ויצירת אלמטים של הרתעה כלפי איראן. צריך להיות להם ברור שבכל מקרה של חריגה מההסכם הם ישלמו מחיר שלא רצוי להם, ולא כל פרטי המחיר צריכים להיות ידועים להם מראש".



הדרך לעשות זאת, סבור ח"כ בן ראובן, היא לא באמצעות פנייה לדעת הקהל או לקונגרס בארצות הברית אלא במגעים סודיים בחדרי חדרים בין נתניהו לאובמה. “אני במקום נתניהו הייתי נענה לפנייה של אובמה להגיע ולהיפגש אתו בחדר סגור ולנסות להשפיע על ההסכם ותוצאותיו".