טייס המשנה אנדראס לוביץ, שריסק את מטוס הג'רמן ווינגס הגרמני, וגרם למותם של 150 נוסעים ואנשי צוות, ביניהם הישראלי אייל באום, השתמש בחומרים משתנים כדי לגרום לטייס הראשי של המטוס לצאת במהירות מהקוקפיט במהירות, כך לפי דיווח היום של עיתון ה-Mirror הבריטי.



לפי ההערכה, לוביץ היה צריך לוודא שהטייס יעזוב את הקוקפיט, לפני שמטוס האיירבוס 320 התרסק אל תוך האלפים הצרפתים.



ככל הנראה, לוביץ רכש חומר משתן, ושפך אותו לתוך המשקה של הקפטן, מה שהאיץ את הצורך שלו להשתמש בשירותים. התובעים סירבו להגיב על הדיווח. מידע זה נלקח מתוך קבצי המחשב של לוביץ, שנלקח מהתובעים בדיסלדורף זמן קצר לאחר האסון, כך על פי דיווחים בגרמניה.



מידע נוסף שנאסף מתוך קבצי המחשב שלו צפוי להתפרסם בהמשך השבוע.



בשבוע שעבר דיווחו חוקרי התרסקות המטוס כי המידע שנמצא על הקופסה השחורה שנייה שאותרה  מרמז על כך שטייס המשנה אכן ריסק את המטוס בכוונה תחילה, כפי שנטען כבר בימים הראשונים לאחר האסון. "בדיקה ראשונית מראה שהטייס שהיה בתא הטייס הפעיל האת הטייס האוטומטי וכיוון אותו לעבר הקרקע לגובה של 100 רגל", אמרו ברשות התעופה האזרחית בצרפת. 

לדברי החוקרים, הטייס, אנדראס לוביץ תיקן את ההגדרות של הטייס האוטומטי והגביר את מהירות המטוס בעוד הוא פונה כלפי מטה. בתוך כך, אתמול התברר, כי לוביץ שיקר לרופאיו ואמר להם שהוא נמצא בחופשת מחלה ולא מטיס טיסות מסחריות, כך דיווח העיתון הגרמני ה"בילד" היום (חמישי). הדבר נתגלה בזמן שגרמניה הודיעה על הקמת כוח משימה ללימוד הלקחים מההתרסקות, שהרגה 150 בני אדם בשבוע שעבר. מקורות המקורבים לחקירה, אמרו ל"בילד" כי אנדראס לוביץ בן ה-27 טופל באופן רפואי גם לטיפול בבעיית ראייה שהייתה לו.