"דבריו של המנהיג העליון של איראן מוכיחים שיש עוד דרך ארוכה לפני שנגיע להסכם על תכנית הגרעין שלה", כך אמר היום שר החוץ של צרפת, לורן פביוס.

פביוס התייחס לדבריו של האייטולה עלי חמינאי, לפיהם על הסנקציות הכלכליות נגד איראן להיות מוסרות מיד עם חתימת ההסכם עד ה-30 ביוני. הוא הוסיף כי אינו תומך או מתנגד להבנות שהושגו בלוזאן עם המעצמות. 

שר החוץ הצרפתי אמר למחוקקים במדינתו כי יש עדיין נושאים שלא הסכמנו עליהם, בעיקר נושא הסנקציות, ו"דבריו של חמינאי מדגימים את העבודה הרבה שיש לפנינו".

"עמדתנו נשארה כשהיתה מלכתחילה: אם אפשר, אנחנו רוצים להגיע להסכם, אבל הוא חייב להבטיח ששום דבר לא ייעשה בהיחבא". 

מוקדם יותר אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, כי ארצו  תחתום על הסכם המסדיר את סוגית הגרעין עם שש המעצמות רק אם יוסרו כל הסנקציות המוטלות על איראן בשל התחמשותה הגרעינית.

המעצמות ואיראן טרם הגיעו להסכמה הנוגעת לקצב בו יוסרו הסנקציות. מדובר בחלק מרכזי במבנה ההסכם העתידי בין הצדדים. מוקדם יותר השבוע, נמסר מהבית הלבן כי הסרת הסנקציות על איראן תהיה הדרגתית.
 
המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב השאלה כיצד להתאים את הסרת הסנקציות למחוייבות שתגלה איראן כלפי ההסכם. ארצות הברית קבעה כי הסרת הסנקציות תלויה בכך שטהראן תעמוד בפרטי הסכם הגרעין.
 
דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר ביום שני כי ארצות הברית איתנה בדעתה. לדבריו, הסרת הסנקציות באופן הדרגתי היא הדרך היחידה להבטיח שאיראן תעמוד בהסכם שאמור להסדיר את עניין הגרעין לתקופה של 10 עד 25 שנים הקרובות.
 
"לא ניתן להתחיל לדבר על הסרת הסנקציות לפני ההגעה להסכמות הנוגעות לדרך שבה נבטיח שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני", אמר ארנסט.

בהכנת הידיעה השתתף מייקל ווילנר, גרוזלם פוסט