מזכירת המדינה האמריקאית לשעבר, הילארי רודהאם קילנטון, תודיע ביום ראשון הקרוב כי תתמודד בבחירות המקדימות על מועמדות המפלגה בדמוקרטית לנשיאות, כך דיווח העיתון האמריקאי "ניו יורק דיילי". 



קלינטון, שנחשבת זה זמן רב כבעלת אפשרות ממשית להחליף את הנשיא אובמה בתור מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, תודיע על התמודדותה בסרטון וידאו שישמש יריית פתיחה לקמפיין שלה לראשות המפלגה הדמוקרטית.



מושלת מדינת ניו יורק לשעבר והגברת הראשונה של ארצות הברית בתקופת כהונתו הכפולה של הנשיא ביל קלינטון שימשה כמזכירת המדינה בממשלו הראשון של הנשיא ברק אובמה, זאת לאחר שהובסה על ידו במהלך המירוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בשנת 2008.



קלינטון, שכהנה בעבר כמושלת מדינת ניו יורק ומחזיקה ברקורד פוליטי מרשים במיוחד, היא אשתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון וזכורה במיוחד בעקבות מספר פרשות המין של בעלה והתייצבותה לצידו למרות הביקורת הקשה שספג והעלבון האישי. לבני הזוג קלינטון בת מושתפת אחת, צ'אלסי קלינטון, ונכדה אחת.



הילארי קלינטון ידועה ביחסה האוהד לישראל ונמנעה פעמים רבות במהלך כהונתה כמזכירת המדינה האמריקאית מלבקר את ישראל בחריפות, על אף תסכולה מכישלון השיחות עם הפלסטינים.