מקס סלע, הצעיר שנהרג ביום חמישי במהלך תאונת אומגה בפרו, השתחרר רק לפני מספר חודשים לאחר שירות קבע כקצין בחיל ההנדסה הקרבית, ויצא אל הטיול שאחרי הצבא בדרום אמריקה.



סלע, בן 24 במותו מהיישוב שוהם, הספיק לטייל בברזיל, ארגנטינה ופרו. רק לפני חצי שנה ביכה בדף הפייסבוק שלו את מותה של הנווטת תמר אריאל במפולת השלגים בהרי ההימלאיה שבנפאל, ביום חמישי האחרון גם הוא מצא את מותו בתאונה מצערת בדרום אמריקה. גופתו צפויה לצאת מחר (ראשון) לישראל.

את הידיעה הקשה קיבלו הוריו, חנן ושוש, ועל בית המשפחה נפל אבל כבד. במשך כל החג ביקרו בבית המשפחה קרובי משפחה וחברים, המומים ממותו של הצעיר שרק השתחרר. "השבר ענק. אנחנו לא מעכלים", סיפר אמש שחף, אחיו של מקס. "למקס היה לב רחב מאוד. הוא היה ילד של בית ואני לא מצליח להיזכר שהיה לו אי פעם ריב עם מישהו. הוא יצא לטיול עם שני חברים, האחד מילדות והשני מהצבא. הוא כל הזמן היה איתנו בקשר ותכנן לשוב ארצה ביוני ולהתכונן ללימודים".

קרובי המשפחה שהגיעו סיפרו כי אביו של מקס, חנן, חשש לפני הנסיעה, אך מקס הצטרף בסופו של דבר לחבריו. ימים ספורים לפני מותו הספיק לחגוג את ליל הסדר בבית חב"ד בעיר קוסקו יחד עם חבריו לטיול וכ-900 מטיילים יהודים אחרים. בערב החג הספיק שליח חב״ד לקוסקו, הרב עופר קריטור, שידע כבר מספר אירועים קשים בשנים האחרונות, להגיע אל חבריו של מקס וסיפר כי הם במצב קשה. בערב החג טסו חבריו, מתן בן שמעון ומור גנץ, לספרד, לאחר שמסרו במהלך החג את גרסתם למשטרה המקומית והם צפויים להגיע מחר ארצה. 

תאונת האומגה התרחשה באזור אתר העתיקות המאצ'ו פיצ'ו, אחד מ-14 פלאי עולם, הפופולרי מאוד בקרב תיירים, בהם גם מטיילים ישראלים. סלע טייל עם שני חבריו, מתן ומור. במהלך המסע שלהם הם הגיעו לאתר האומגה ״קולה דה מונו״ המוכר, ומסיבה שעדיין לא התבררה, קרסה הרמפה המובילה לאומגה בשעה שסלע עלה עליה - והוא נפל למותו מגובה של כ- 100 מטרים.

בנתיים העלו באתר החברה המפעילה את האומגה הודעה בה נכתב כי "בלב קוסקו הצלחנו ליצור 'חווית הרים' מדהימה לאנשים ללא שום ניסיון בטיפוס. מטפסים בדרך הבטוחה ביותר ואז עושים אומגה בהר. תדמיינו לילה שבו אתם קרובים לכוכבים". המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות התאונה.