ערב הסעודית לא נענתה לשיחתה של איראן בנוגע להפסקת האש ולהחל בשיחות מו"מ בתימן. לפי ערב הסעודית, טהרן לא צריכה להתערב בקונפליקט בין המדינות.



ערב הסעודית ובנות הברית הערביות שלה החלו בתקיפות אוויריות נגד המורדים החות'ים בתימן לפני שבועיים, במטרה למנוע מהם להתקדם ולהשתלט על חלקים נרחבים בתימן.



"איך איראן יכולה לבקש מאיתנו לעצור את התקיפה בתימן? באנו לשם כדי לעזור לסמכויות השלטון הרשמיות, איראן לא אחראית לתימן", אמר שר החוץ הסעודי, סעוד אל פייסל.



מוקדם יותר הבוקר, דיווחה רשת הטלוויזיה "אל עלאם", המשדרת בערבית, דיווחה כי חשבון הטוויטר שלה נפרץ ופורסם בו דיווח שקרי כי מנהיג החות'ים בתימן מת. הרשת כיסתה את המשבר בתימן מאז שערב הסעודית ובעלות בריתה הערביות החלו בהתקפות אוויריות נגד התנועה השיעית החות'ית החודש. התקיפות האוויריות העלו מתחים בין השיעים והוסנים באיראן וערב הסעודית, הנמצאים במלחמות עדתיות שמאיימות לערער את יציבות האזור.



הידיעה הכוזבת על מות מנהיג החות'ים, עבדל מאלק א-חות'י פורסמה אתמול בחשבון הטוויטר של הערוץ. מהערוץ מסרו כי הם עובדים על תיקון הפריצה. ערוץ היוטיוב של הערוץ גם נפרץ, ופורסם בו קטע וידאו שמכיל דברי שבח על מלך סעודיה, סלמאן בן עבד-אלעזעיז, עם הדגל הסורי ברקע.