עלייה של כמעט 40 אחזים  בתקריות אנטישמיות בעולם בשנת 2014, כך עולה מדוח של מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה באוניברסיטת תל אביב. 

בקונגרס היהודי האירופי, שתרם לדוח, אומרים כי בסך הכל, ארעו במהלך השנה שעברה 766 אירועים אלימים נגד יהודים, לעומת 554 תקריות ב-2013.
"רחובות רבים בערים אירופיות הפכו ל'שדות ציד' ליהודים, וחלקם נאלצים להימנע למהגיע למובות קהילתיים ובתי כנסת מחשש שייפגעו", אמר נשיא הקונגרס, ד"ר משה קנטור. הוא הוסיף כי יש רבים שעוזבים את אירופה ואחרים שחוששים ללכת ברחובות, ועוד יותר שפשוט מתחבאים מאחורי קירות וגדרות תיל. "זוהי המציאות החדשה של החיים היהודיים באירופה". 

מרכז קנטור תאר את התחושה של יהדות אירופה כעם ש"חי בסביבה אנטי יהודית גוברת, שנעשתה לא רק מאיימת על בסיס יומי, אלא אף מסוכנת". עוד נכתב בדוח כי כבר אין פרות קדושות כשזה נוגע לפאולות אנטי שמיות.
במהלך השנה ארעו 68 מקרי אלימות בעזרת נשק חם, נגד יהודים ורכושם. במניין נכללים הפיגועים במוזיאון היהודי בבריסל, במרכול "היפר כשר" בפריז ובבית הכנסת בקופנהאגן. זהו מספר כפול מב-2013. בנוסף, היו 101 תקריות אלימות ללא נשק. 
"מלבד 2009, השנה שעברה היא הגרועה ביותר מאז 2004 מבחינת מספר האירועים האלימים והאווירה האנטישמית", אמרה מנהלת מרכז קנטור, פרופ' דינה פורת, שהוסיפה כי יש עלייה במספר התקריות נגד אנשים: 306 אנשים היו מטרות לתקיפה - עלייה של לא פחות מ-66%. התקפות נגד בתי כנסת עלו ב-70%, ל-114. 
לדברי פורת, מספר הולך וגדל של יהודים באירופה שואלים את עצמם "איזה עתיד יש לנו כאן כיחידים וכקהילות".