משלחת של רבנים ראשיים מאירופה נסעה היום (שני) לוותיקן לפגישה עם האפיפיור פרנציסקוס בנוגע לגילויי האנטישמיות מהם סובלות הקהילות היהודיות. 
לפי הדיווח של JTA, לאחר הפגישה עם המשלחת של עשרת רבנים המייצגים את ועידת רבני אירופה, פרנציסקוס ייפגש באופן פרטי עם הרב הראשי של צרפת, חיים קורשיה, יזם בולט של קשרים בין-דתיים. 
זו תהיה הפעם הראשונה שמשלחת מסוג זה מתקבלת בוותיקן,  כתב קורשיה בהצהרה שנשלחה ביום שישי, אך אושרה לפרסום רק היום מטעמי ביטחון. 

בהתייחסו לפגישה שמתקיימת 50 שנה אחרי "נוסטרה אטאטה" (ההצהרה בדבר יחס הכנסייה הקתולית לדתות לא-נוצריות), אמר נשיא המשלחת, הרב פנחס גולדשמידט, כי האירוע "חשוב ביותר ונותן לנו הזדמנות לחזק את קשר נוסף בין שתי הקהילות". 
גולדשמידט הוסיף כי "הפגישה רלוונטית במיוחד בעקבות ההתקפות האחרונות על הקהילות היהודיות באירופה והקהילות הקתוליות באפריקה ובמזרח התיכון." 
קורשיה, המנהיג הרוחני של אחד היישובים שסבלו מגילויי אנטישמיות אלימה בשנה שעברה, אמר במהלך טקס ההנצחה בפריז לקורבנות השואה כי "מצבם של מיעוטים דתיים בכל רחבי העולם ובמיוחד במזרח התיכון מהדהד, למרבה הצער, עם ההנצחה שלנו היום".