ספינת מהגרים שעל סיפונה למעלה משלוש מאות בני אדם טבעה במקום לא ידוע בים התיכון. לפי הדיווחים, יוצר הקשר על סיפון הספינה הטובעת טען כי שני כלי שיט נוספים נמצאים במצוקה וכי עשרים בני אדם מתו כתוצאה מטביעת הספינה.

מידיעה שהתקבלה מהארגון הבין לאומי למען מהגרים נמסר כי נוצר קשר עם אדם על סיפונו של כלי השיט הטובע וכי הוא: "אמר כי יש 300 בני אדם על הספינה וכי היא טובעת. הוא דיווח על לפחות עשרים מקרי מוות ועוד שני מקרים של כלי שיט במצוקה" 

חיל הים המלטזי אמר לכתבי ה-BBC כי יש מספר אירועים המתרחשים כעת בים התיכון המעורבים בהם מהגרים מצפון אפריקה וכי האירוע הוא ככל הנראה אחד מהם. ראש ממשלת איטליה מתיאו רנזי הודיע כי ארצו, בשיתוף עם מלטה, פועלת לחילוץ 2 כלי שיט במצוקה בים התיכון. 



מוקדם יותר היום דווח כי ספינת מהגרים רעועה עם למעלה מ-200 בני אדם על סיפונה, טבעה סמוך לחופי האי רודוס שביוון. שלוש גופות, בהן גופה של ילד, אותרו ע"י כוחות ההצלה המקומיים.


ספינת מהגרים בים התיכון
למעלה מ-80 בני אדם חולצו בחיים משברי הספינה, חלקם שחו אל החוף בכוחות עצמם. 23 נזקקו לטיפול רפואי והועברו ע"י אנשי משמר החופים היווני לבתי חולים באי.

הספינה עלתה על שרטון בסמוך לחוף זפירוס שבאי ורבים מהמגרים החלו לשחות לכיוון החוף, להפתעתם של תיירים שנכחו במקום. על פי השלטונות המקומיים הספינה יצאה מטורקיה הסמוכה והמהגרים על סיפונה הם ככל הנראה פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה.

כזכור, אמש התרחש אסון גדול, גם כן בדרך מלוב לאיטליה, אשר במהלכו טבעו למוות מאות בני אדם, שטבעו כאשר ספינת דיג שעל סיפונה הוברחו מהגרים לאירופה, התהפכה.

על הסיפון היו ככל הנראה למעלה מ-700 בני אדם, כשרק עשרות בודדות מהם נמשו מהמים, 200 קילומטרים דרומית לאי האיטלקי למפדוזה, סמוך למלטה.

האוניה, שטבעה אל מול חופי מלטה, גרמה להזנקת כוחות הצלה מהמדינה וגם מאיטליה, שהכריזה על מבצע חירום.