בית המשפט במצרים דן היום (שלישי) את הנשיא לשעבר מוחמד מורסי ל-20 שנות מאסר בכלא, ללא אפשרות לשחרור מוקדם. מורסי הורשע באחריות להרג של מפגינים מצריים בחודש דצמבר 2012. הדיון שודר בשידור ישיר בטלוויזיה המצרית. 

זוהי הפסיקה הראשונה נגד מנהיג תנועת "האחים המוסלמים", מאז הודח הארגון מהשלטון על ידי הצבא ב-2013, בעקבות מחאה המונית נגד שלטונו של מורסי. ההחלטה ניתנת עדיין לערעור. 

מורסי סרב להכיר בזכות בית המשפט לשפוט אותו וטען כי "אין לו משמעות בשבילי". יחד עם הנשיא לשעבר עמדו לדין עשרה בני אדם נוספים. העונש המקסימלי על העבירות בהן הואשם מורסי, הוא כאמור עונש מוות.


סירב להכיר בבית המשפט. מורסי במעצר. צילום: רויטרס
נפילתו של הרודן חוסני מובארק ב-2011, סללה את הדרך למה שנחשב שנים כצעד בלתי נתפס: האחים המוסלמים תפסו את השלטן במדינה הערבית המאוכלסת בעולם. 

עם זאת, מפקד הצבא של מורסי, גנרל עבד פתח אל-סיסי, הדיח אותו ב-2013, כשהוא  מחזיר את השלטון במצרים לידיים חילוניות, וזאת לאחר שהמחאה נגד מורסי הפכה למרחץ דמים. 



הפגנות נגד מורסי במצרים. צילום: רויטרס 

מאז, נוהג השלטון במצרים ביד קשה כלפי תנועת האחים המוסלמים, והוא עצר את מרבית מנהיגיה הבכירים. כוחות הביטחון גם הרגו מאות מתומכי התנועה מאז הדחת מורסי. 
 
עם זאת, הממשלה היא שמאשימה את אנשי האחים המוסלמים בלבד במעשי האלימות. כמאה מאנשי כוחות הביטחון גם נהרגו מאז ה-14 באוגוסט, אז החל השלטון לפנות הפגנות של אנשי האחים ברחבי קהיר.