נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ציין הלילה (שישי) 100 שנה לטבח הארמנים על ידי הטורקים. עם זאת, אובמה לא קרא לאירוע "רצח עם" אלא הסתפק בכינויים "זוועת המונים" ו"קטל נוראי".

"החל מ-1915, העם הארמני שהיה חלק מן האימפריה עות'מנית, גורש, נטבח והובל אל מותו", אמר אובמה בהצהרה והוסיף: "התרבות והמורשת במולדתם ההיסטורית נמחקה".
הנשיא לא היה אדיש לעניין הרגיש של המינוח הנכון למה שארעה לפני 100 שנה, ואמר כי הוא מברך על כך שהאפיפיור פרנציסקוס הביע את דעתו בעניין, כשאמר כי טבח הארמנים הוא רצח עם. 

הנשיא גם שיבח גורמים בממשל האמריקאי, פעילי זכויות אדם ופעילים הומאניטריים שפעלו לפני מאה שנה לעצירת הטבח וסייעו לקורבנות. 

בתחילת השבוע החליטה ממשלת גרמניה לבצע תפנית חדה במדיניותה ולהכיר במעשי הטבח שביצעו כוחות הצבא הטורקי בבני העם הארמני במהלך מלחמת העולם הראשונה כ"רצח עם". 

בצעד שנראה כסתירת לחי לשותפתה הגדולה של גרמניה למסחר, טורקיה, הצטרפה גרמניה למדינות ומוסדות נוספים, כולל צרפת, הפרלמנט האירופי והאפיפיור המשתמשים במונח "ג'נוסייד" לתאר את השואה הארמנית, מהלך שגונה נחרצות ע"י נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן. 

דוברה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיע כי הצעת החוק המאפשרת הכרה במעשי הטבח בארמנים כג'נוסייד תוגש לשולחן בית המחוקקים כבר ביום שישי הקרוב.