ילדה נפאלית נהרגה הבוקר (שבת) לאחר שפסל בעיר סמוכה לבירה קטמנדו קרס עליה בעקבות רעידת האדמה בעוצמה 7.9 שפגעה בנפאל והורגשה עד הודו השכנה, כך מסרו עדי ראייה במקום. בצפון הודו נהרגה נערה בת 15 לאחר שקיר ביתה קרס עליה בכפר סמוך לגבול בין שתי המדינות. ההערכות מדברות על לפחות עשרות פצועים ברעש.



על פי דיווחים, מספר תושבי העיר פונו לבתי חולים לארח שסבלו מעצמות שבורות. בנוסף, עדי ראייה סיפרו כי מספר בניינים בעיר קרסו. כיכר דראר, בה נמצאים מקדשים עתיקים מהמאה ה-15 נהרסה לחלוטין.



התקשורת בנפאל מדווחת כי באחד הבניינים שקרסו - מגדל דהררה ההיסטורי, שנבנה ב-1832 ונחשב לאחד לאתרי התיירות הבולטים בעי, נמצאים לפחות 50 בני אדם לכודים. עדי ראייה דיווח כי גופה אחת הוצאה מהמגדל ונוספת נמצאה בהמשך הרחוב.



בנוסף, ברשת CNN דווח כי רעש האדמה יצר מפולות שלג בהרי ההימלאיה, באזור האוורסט. שדה התעופה של קטמנדו נסגר לטיסות



כתב של סוכונות הידיעות רויטרס סיפר כי קירות של חלק מהבתים פשוט הפכו להריסות. לדבריו, כולם נמצאים ברחובות וממהרים לבית החולים. כתב רשת CNN, מאנש דררסטה, שבעצמו נפצע ברעש, סיפר כי ראה חמש גופות בבתי החולים. "אנשים שנפצעו קשה קיבלו טיפול מחוץ לבית חולים, ולפחות פצוע אחד קיבל החייאה", אמר שרסטה. הוא תאר את המצב ככאוטי.



על פי המכון הסיסמוגרפי של ארצות הברית, מוקד הרעש היה כ-80 ק"מ מהבירה קטמנדו ובעומק של שני ק"מ בלבד. באזור היו גם רעשי משנה שעוצמתם נעה בין 4.5 ל-6.6.



כאמור, הרעש הורגש גם בהודו. "רעידות חזקות הורגשו כאן בדלהי ובחלקים אחרים של הודו", אמרה קריינית חדשות ברשת NDTV. "אפשר לראות תמונות של האולפנים שלנו בדלהי, בהם החלונות רועדים והכל רעד למשך דקה, אולי יותר", היא אמרה. 



ממשרד החוץ נמסר כי בשלב זה בשגרירות ישראל בנפאל מנסים לקבל מידע על מימדי הנזק ואוספים מידע על ישראלים הנמצאים בנפאל. במקביל, השגרירות בקשר עם הגורמים המקומיים ואנו אוספים מידע על מצב הישראלים בקטמנדו ומחוצה לה. 



חדר המצב פועל במתכונת חירום. ובמשרד החוץ פועלים לשיגור קצין המנהלה של ניו דלהי וקצין המנהלה האיזורי היושב בבנגקוק לשם תגבור הצוות בקטמנדו,כפי שהיה במפולת השלגים שארעה במדינה