לאחר הדיווחים הקשים, שממשיכים לזרום כל הזמן מרעידת האדמה בנפאל, יכולים כמה ישראלים סוף סוף לחייך.  שלושה ילדים ושמונה מלווים יצאו היום  ראשון) מנפאל בדרכם חזרה לישראל, על גבי מטוס חלוץ של צה"ל, שיצא על מנת לבדוק את תנאי השטח במקום, ולהבין למה בדיוק זקוקים במדינה מוכת האסון. 



ביינתיים, משרד המפנים בקטמנדו מוסר כי מספר ההרוגים ברעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה האמיר למעל 2,300, וליותר מ-500 פצועים. 



משלחת החילוץ הישראלית המריאה הבוקר בשעה 10:30 משדה דב,  כשהיא כוללת רופאים ופאראמדיקים בכירים של מד"א בראשות מנכ"ל מד"א, המשלחת מצוידת בציוד רפואי, תרופות ואוכל לתינוקות במטוס מיוחד שהוחכר לצורך הנסיעה ישירות לקטמנדו, והיא צפויה לנחות בנפאל באזור השעה 19:30 בערב שעון ישראל. 



עם הגעתם של אנשי משלחת מד"א לקטמנדו ימתין לה במקום רכב מטעם בית חב"ד שיעביר את אנשי המשלחת ישירות לבית חב"ד, במטרה להקים נקודת טיפול ראשונית לנפגעי רעידת האדמה ולבחון את מצבם הרפואי של תינוקות הנמצאים במקום, והמיועדים להטסה חזרה למדינת ישראל. בשעות אלו פועלים במד"א בשיתוף חברת הפניקס ועם הגורמים הרלוונטיים בארץ ובנפאל לדאוג לכך שעל המטוס שהביא את משלחת מד"א וישוב הלילה חזרה ארצה יעלו שאר ההורים והתינוקות שממתינים בנפאל. 

"ערוכים ומוכנים לתרום מניסיוננו"
במד"א ממשיכים להיות כל העת בקשר רציף עם גורמים מקומיים באזור האסון, עם משרד החוץ, צה"ל, גורמים ממשלתיים רלוונטיים נוספים ועם הצלב האדם הבינלאומי, על מנת להתעדכן בנעשה בשטח ולתאם את פעילות משלחת מד"א.

 העמסת הציוד הרפואי וההומניטרי על המטוס של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות מד"א


כחלק מהסיוע ההומניטרי של מגן דוד אדום לנפגעי הרעש בנפאל יצא מד"א במבצע גיוס תרומות רחב היקף, שמטרתו לסייע למדינה הפגועה ולטפל ביעילות המירבית ובמהירות האפשרית במאות אלפי התושבים שנותרו ללא קורת גג, מזון או מים, ניתן לתרום בטלפון 1800-600-101 או בהעברה בנקאית לחשבון בנק ייעודי לתרומות למימון פעילות ישירה עבור הנפגעים בבנק דיסקונט (11), סניף יד אליהו (151), מספר חשבון 22016.

 
 מנכ"ל מד"א אלי בין סיפר על המטרה של משלחת החילוץ: ״מטרתה של משלחת הרופאים והפאראמדיקים של מד"א שהמריאה הבוקר לקטמנדו היא להגיע בהקדם לבית חב"ד בקטמנדו ולהעניק סיוע רפואי לנפגעים הרבים וכן למאות הישראלים הנמצאים באזור, לרכז שמות של מנותקי קשר ולהעבירם לישראל על מנת להרגיע את המשפחות הדואגות ולהעניק סיוע לאוכלוסייה המקומית". 

הוא הדגיש כי "אנו ערוכים ומוכנים לתרום מניסיוננו בטיפול בנפגעי האירועים הטראגיים בנפאל. אנשי מד"א אשר נשלחו למשימה מתורגלים בצורה הטובה ביותר בהתמודדות עם מצבי קיצון, ואני סמוך ובטוח כי שיתוף הפעולה שלהם, ביחד עם אנשי הצלב האדום המקומי יוכל לעזור במשימת הצלת החיים בתנאים הקשים שנוצרו באזור".