בני משפחות וחברים של מטיילים ומנותקי קשר בנפאל צפויים היום בצהריים (שני) לקיים מחאה בקרית הממשלה בירושלים.

ההורים קראו הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החוץ אביגדור ליברמן להפעיל את כל קשריהם עם ממשלת נפאל וצבא נפאל, "להצלה וחילוץ מיידי של הנעדרים בהרים באזור האגמים הקפואים בנפאל, ללא חימום ומזון וללא אפשרות לתקשר. אנו קוראים לממשלה לפעול לפני שיקרה אסון. מטוסים אינם מורשים לנחות בנפאל. צבא נפאל הלאים את המסוקים האזרחיים ואין גישה להרים", טענו בני המשפחות, "רק צבא נפאל יכול לסייע בחילוץ ואנו דורשים פעילות מיידית". 
 
שחר שביט ממצפה עדי, מטיילת עם חברתה נעמה שוחט מקרית טבעון, באזור האגמים הקפואים בלנגטנג שבנפאל. השתיים, בנות 22, מטיילות עם עוד מספר חברים אותם פגשו בטיול. שרון שביט, אמה של שחר, סיפרה הבוקר כי בתה יצאה לטיול ב- 20 לאפריל. "אני דואגת מאוד", סיפרה האם, "אנחנו אמנם מקבלים הודעות ממכשיר לווייני אבל אי אפשר לדבר דרכו ובאמת לדעת מה קורה, וממה שכן מבינים אז המצב לא טוב.

ההודעות שאפשר לשלוח דרך מכשיר לוויני הן הודעות טקסט מאוד מוגבלות שהן שלחו, בהתחלה הן שלחו לנו רק "אנחנו בסדר", בהמשך הגיעו הודעות sos בלי מלל. ההודעות האחרונות מהיום לפנות בוקר, החל משעה ארבע וחצי עד חמש בבוקר, כבר היו ממש מלחיצות, מספר הודעות נפרדות שאותן נעמה שוחט שלחה דרך המכשיר להורים שלה, והם מיד העבירו לנו את ההודעות".

בהודעות כתבה שוחט להוריה: "אמא כמה זמן", "אנחנו חייבים לדעת", "יש איתנו פצוע בראש שהפצע שלו מתחיל להזדהם", "אנחנו לא יכולים להישאר פה", "יש צוקים מכל הצדדים וכל הזמן מפולות כל כמה דקות", "זה לא אפשרי להישאר פה זה מסוכן מאוד", "אנחנו לא יכולים לזוז כל הדרכים חסומות". 


שביט אמרה הבוקר: "אנחנו מתכוונים למחות מול משרדי הממשלה כדי שמשרד החוץ יפתור את הבעיה מול הצבא הנפאלי או מול משרד החוץ הנפאלי, שייתנו לנו אפשרות לגישה לשניים או שלושה מסוקים כדי לחלץ את הילדים שלנו. את הביטוח כבר שילמנו. המחלצים נמצאים שם ועושים הערכות מצב ומנסים למצוא דרך להגיע אליהם, אפילו ברגל, אבל הכל חסום. החבר'ה האלה מהחילוץ נעזרים במדריכים מקומיים, ואני מאמינה שהכישורים הישראלים והצבאיים עוזרים  להם, אבל הזמן עובר ואי אפשר להפקיר יותר את הילדים בשטח. זה שאצלנו לא מדובר בפגים זה לא אומר שאפשר להמתין". 
 
"אנחנו יודעים שהמדינה עושה הרבה אבל אחנו דורשים יותר, כי אם אנחנו נותנים למקומיים שם משלחות סיוע, והשקעה אדירה של כסף ובתי חולים שדה, אז שגם הנפאלים יאפשרו לנו לחלץ את הילדים שלנו שנמצאים עכשיו תחת חסותם. ביטחנו את הילדים שלנו מכף רגל ועד ראש אבל במבחן התוצאה הם לא מאפשרים לנו לעזור לילדים שלנו, ואנחנו בדאגה נוראית לשלומם. אנחנו דורשים שהממשלה ומשרד החוץ יתערבו ויסייעו כדי להחזיר אותם הביתה".