הלכודים הישראליים בנפאל משדרים אותות מצוקה בעקבות מריבות עם המקומיים על רקע אספקת מזון. אליאב זכאי, אביו של שחר זכאי מהוד השרון, סיפר כי בנו שלח לו היום בצהריים (שני) הודעות מצוקה אשר מדאיגות אותו מאוד, ובהן כתב בין היתר כי הנפאלים באיזור נהגו כלפיהם באלימות. 
"שחר מחזיק את המכשיר הלווייני אצלו, ועד אתמול היינו איתו בקשר רציף. מאתמול אחר הצהריים לא שמענו ממנו זמן ארוך והנחנו שהסוללה נגמרה אבל היום אחר הצהריים הגיעה סדרת הודעות מדאיגה שבה נראית מצוקה קשה. אלו חבר'ה חזקים שכולם היו ביחידות קרביות, הם לא היסטריים והם יודעים לשמור על עצמם אבל הם במצוקה", סיפר האב המודאג.

"אנחנו משתגעים מדאגה"

בהודעות ששלח הבן שחר נכתב: "אנחנו חייבים חילוץ דחוף! הנפאלים המקומיים נהיו אלימים כי לקחנו אוכל מהכפר שקרס" ו"חייבים לצאת מפה היום".
 
האב מספר על הבעייתיות שבחילוץ הלכודים: "היום הגיע מסוק שפינה מטיילים מהאיזור בכמה נגלות, אבל שחר והחברים עדיין לא פונו ואמרו לנו שזה יקרה רק מחר כי תנאי מזג האויר לא מאפשרים עוד חילוצים. קיבלנו הבטחות ממספר גורמים שמחר יחלצו אותם. אנחנו דואגים כי אנחנו לא יודעים אם יש למקומיים יש נשק ואולי גם נשק חם ואנחנו לא יודעים מול איזה סוג של אלימות הם עומדים שם. יש מולם איום גם של איתני הטבע וגם במקום עצמו". תמי גנון סיפרה כי בתה אופיר נמצאת באגמים הקפואים בלנגטנג עם החבר שחף קרקו, ועוד מספר מטיילים, בהם שחר זכאי. "אנחנו משתגעים מדאגה, אנחנו מקבלים קצת מידע מאבא של שחר כי שחר שולח לו הודעות מטלפון לווייני, אבל אנחנו לא יודעים מה באמת קורה שם, והם בלי חימום ואין שם אוכל והיה שם ריב עם הנפאלים שנהיו אלימים. זה ממש מפחיד. אנחנו לא עוצמים עין מרוב דאגה".

אורנה ווגמן ממצפה עדי שבתה הדס נמצאת בנפאל, סיפרה: "הבת שלי בטרק באנאפורנה שהתחילה ביום רביעי עם עוד שלושה ישראלים. רעידת האדמה הראשונה תפסה אותם באמצע והמון סלעים נפלו. הם לנו באיזור יומיים ומשם המשיכו הלאה לכפר אחר בשם לואר פיסאנג, בו הם שוהים כעת, שם פקדה אותם רעידת האדמה הגדולה הנוספת".
 
האם הוסיפה על הקשר שנותק: "החשמל שם נותק ואיתו גם נותק הקשר איתה. לפני שעה קלה היא הצליחה סוף סוף להתקשר מהטלפון הנייד שלה ולהגיד שעדיין אין חשמל ושהם חושבים לעבור למקום אחר שבו יש עוד ישראלים, אבל הם לא יודעים אם זה אפשרי ולכן הם עדיין שם".

האם הביעה את חששה ואמרה: "הם חוששים שאין מסוקים ושג'יפים לא יכולים להגיע למקום הזה. אני כאמא רוצה לקרוא לכל הגורמים בכל לשון של בקשה, לקדם את החילוץ ולהוציא אותם משם מהר ככל האפשר, כי אנחנו לא יודעים מה המצב שם, הקשר איתה שוב נותק ויש אי וודאות". 

 
עד כה אותרו 490 ישראלים באסון רעידת האדמה בנפאל וכרגע ישנם חמישים מנותקי קשר. 199 ישראלים נרשמו לטיסה חזרה ארצה.
 
ג׳יפ של חברת הביטוח הפניקס נמצא בדרכו לחלץ שבעה ישראלים באתר בנג'י בנפאל. באור ראשון יצעדו המחלצים לחילוץ רגלי עד להגעה אל הנקודה בה נמצאים הלכודים הישראלים.
 
צוות רכוב של מחלצי חברת הביטוח מגדל עושה בשעות אלו דרכו לאזור לנגטנג-קוזיקונד, שמצפון לקטמנדו. וצוותי החילוץ של החברה טיפלו היום בכ-40 תרמילאים ישראלים.
 
"היום יכול להתחיל יפה עם שמש, אבל במהירות זה יכול להשתנות"

חיליק מגנוס, הבעלים של חברת "מגנוס איתור וחילוץ בינלאומי", ציין ששני האזורים העיקריים בהם שוהים מאות ישראלים מאז רעש האדמה, הם באזור ההררי אנפורנה ובאזור האגמים הקפואים. לדבריו, בשל היעדר דרכי גישה לכלי רכב לאנפורנה, ניתן לחלץ את השוהים במקום רק באמצעות מסוקים, או צוותי חילוץ רגליים.
 
מגנוס מסביר שמדובר באזור הררי בגובה של 8,200-7,000 מטרים, עם תנאי מזג אוויר משתנים. "היום יכול להתחיל יפה עם שמש, אבל במהירות זה יכול להשתנות לגשם, קור ושלג. מזג האוויר בעייתי", אמר מגנוס.
 
באזור האגמים הקפואים, הנחשב לאתר פופולארי בקרב מטיילים ישראלים, שוהים מאות ישראלים וגם הם ממתינים לחילוץ אווירי. "באזור הזה הטרקים נחשבים מאוד בטוחים. האזור הררי וכפרי והמראות הן כמו בגלויות הטבע. אבל אירועי טבע, כמו רעידת אדמה עלולים לשבש את הטרק", מסביר מגנוס.
 
לדבריו, לאזור אין גישה באמצעות כלי רכב, המזון אוזל ובקבוקי המים המינרליים שישראלים נוהגים לקחת אוזלים. לטענתו ידוע על ישראלים שנפגעו באורח זקוקים לסיוע. "אנו פועלים בכל דרך כדי להגיע כמה שיותר מהר לישראלים ולחלץ אותם. הוצאנו חמישה צוותי חילוץ שהחלו לנוע רגלית לאזור ואחרי מאמץ רב השגנו מסוקים, שיבצעו את חילוץ הישראלים. המשימה היא לבצע את החילוץ כמה שיותר מהר", ציין עוד מגנוס.