רעידת האדמה בנפאל: ראש המשלחת של האיחוד האירופי בקטמנדו דיווח היום (שישי) כי 



1,000 אנשים מהאיחוד האירופי, רובם תיירים ששהו בנפאל בזמן שהתרחשה רעידת האדמה, נעדרים כבר כמעט שבוע, כך לפי דיווח של ראש משלחת האיחוד האירופי.



"אנחנו לא יודעים איפה הם נמצאים, או איפה הם יכולים להיות," אמר השגריר לכתבים, הוסיף כי אלה נעדרים היו בעיקר תיירים באזורי לאנגטאנג ולוקלה.



בתוך כך, מספר ההרוגים ממשיך לעלות. 12 תושבים נוספים דווחו כמתים בנפאל. מניין ההרוגים עומד כעת על יותר מ-6,200 בני אדם, כמו כן דווח על כ-13,906 פצועים.



ניצולים רבים מתקשים לחזור לבתיהם בשל ההריסות והגופות הרבות שמאותרות גם שישה ימים לאחר האסון. אל ראמאן, גורם רשמי בצבא הודי הפועל בתיאום עם הכוחות בנפאל, אמר כי חדרי המתים מלאים וכי קשה למצוא מקום לקלוט את גופות ההרוגים.



הסיוע שמקבלת נפאל החל לעבור גם לכפרים המרוחקים ולעיירות הקטנות, אך נפאלים רבים מתקשים למצוא מקום לישון בו, נוכח הנתונים של האו"ם, לפיהם מעל 600,000 בתים נהרסו או ניזוקו בעקבות האסון.



שר האוצר הנפאלי הסביר כי היה צורך בסכום של כשני מיליארד דולר על מנת לשקם בתים, בתי חולים, משרדי ממשלה ומבנים היסטוריים. לשם כך פנתה הממשלה לעזרה מתורמים בינלאומיים. הוא הוסיף כי מדובר בהערכה ראשונית וכי "ייקח זמן להעריך את מידת נזק ולחשב את העלות של הבנייה מחדש".



שר ההסברה הנפאלי אמר כי הממשלה תספק 1,000 דולר בסיוע מידי לכל אחת ממשפחות ההרוגים, וכן 400 דולר עבור שריפה או קבורה של קרוביהם שנהרגו.



לפי ראש הממשלה הנפאלי, מספר מקרי המוות עלול לעלות ל-10,000 בני אדם, מספר שהוא חסר תקדים. גורמים רשמיים אמרו כי עם הימים שעוברים, הסיכוי למצוא ניצולים הולך ופוחת. למרות זאת, חולץ אמש ילד בן 15 לאחר ששהה חמישה ימים מתחת להריסות מלון הילטון בקטמנדו בו שהה.